השיבה להודו

המשך החיפוש אחר תשואות נאות בהשקעות גלובליות מעלה למפה את התשתיות בהודו

בהתאם לתחזית, וול סטריט לא העיקה עלינו במהלך החג והמומנטום החיובי נשמר על אש קטנה, ועל כך בהמשך.

ת"א- 25 סגר את שבוע המסחר המקוצר כשהוא תלוי על בלימה בנקודה שמעליה הוא יכנס למגמת עליה ארוכת טווח. מדובר ברמת ה-1,171. בטור האחרון אומנם ציינתי את 1,172 אבל זה היה מטעמי "ביטחון". בפועל התמיכה הקטנה מעל 1,071 היא סימן חיובי.

את המעקב לשבוע הקרוב נתחיל בציון העובדה שיש חלל, אזור של פער מחיר עולה, בין 1,160 ל-1,171. ירידה של תל אביב 25 מתחת לאזור הזה תיחשב סימן דובי במיוחד.

הנחת המוצא היא שיש סיכוי סביר יותר להמשך מגמת העליה. כל עליה מרמת הסגירה של יום שלישי תחזק במידה רבה את מהימנות מגמת העליה.

בשורה תחתונה: מגמת העליה תקפה, התרחקות מ-1,171 כלפי מעלה תחזק אותה, מהלך מתחת ל-1,160 ילמד על היפוך.

הולכים על תשתיות בהודו

לאחרונה התחלתי לקבל יותר ויותר המלצות ביחס להשקעות בהודו. ניתן לאמר שהודו הוזנחה בכל המהלך האסיאתי שהובלתי בתיק קניון המניות ובטורים, ונראה לי שצריך לתקן את העניין, בייחוד לאור הניתוח הטכני.

אם תסתכלו על IFN, אחת ה-ETF (זו למעשה קרן סחירה) להשקעה ביבשת תראו שנפרצה רמת התנגדות משמעותית ופריצה זו מלמדת על סיכוי למהלך עליה משמעותי. לקניון המניות בחרתי להוסיף את INXX, מדובר על ETF חדשה יחסית המשקיעה במניות תשתיות בהודו. אני מסתמך על ניתוח טכני של ETFs וותיקות יותר ועל מאמרים שקראתי בדבר ההשקעה העצומה הצפויה בתשתיות בהודו.

וביחס לוול סטריט, בסך הכל קיבלנו תמיכה ל-S&P 500 ברמת 1,096 והמסחר התנהל פחות או יותר כצפוי. אזכיר שסטטיסטית המחצית השניה של ספטמבר היא זו שנותנת את השם הדובי לחודש, החל מפקיעת האופציות, וזו תהיה ביום שישי הקרוב.

בינתיים המגמה עדיין חיובית. תמיכה תיבחן ב-1,097 וב-1,090. פריצה של כל אחת מהרמות האלו ובייחוד של 1,090 תיחשב סימן דובי. מהלך מעל 1,117 יחשב אישור להמשך מגמת עליה ואם כך יהיה, מעניין איך זה "ישתלב" עם הסטטיסטיקה שציינתי. ההשקעה במניות כריית כסף, באמצעות SIL אותה ציינתי בשבוע שעבר, עדיין רלבנטית ביותר.