אור בקצה "הבימה"? 10 מיליון שקל יוקצו לסיום עבודות השיפוץ

עם תוספת זו עומד היקף השיפוצים הכולל עד כה על 105 מיליון שקל ■ הסכום שיוקצה לסיום העבודות יתחלק באופן שווה בין עיריית תל-אביב ומשרד התרבות

‏10 מיליון שקל יוקצו להשלמת פרויקט שיפוץ היכל "הבימה" בתל אביב, כך אישרה היום ועדת הכספים של עיריית תל אביב. עם תוספת זו עומד היקף השיפוצים הכולל עד כה על 105 מיליון שקל.

‏כזכור, כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, בישיבה שקיימה חברת בניין הבימה הוחלט שהקבלן הראשי של הפרויקט, חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, תקבל את האחריות המלאה להשלמת השיפוצים ולעמיד בלוחות הזמנים ואילו קבלנית המשנה, חברת אופיצי, תנוטרל מהפרויקט.

קדמה להכרזה זו החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות את בקשת חברת אופיצי לעצור את עבודות השיפוץ של הבימה, בעקבות טענות בדבר מסוכנותו של הפרויקט. בית המשפט חייב את אופיצי לשלם לעיריית תל אביב ולמשיבים כ-100 אלף שקל הוצאות.

‏הסכום שמיועד להשלמת העבודות, שנקבע כאמור על 10 מיליון שקל, יתחלק באופן שווה בין עיריית תל אביב ומשרד התרבות. יצויין שהבימה נמצאת בבעלות עיריית תל אביב (75%) ובבעלות המדינה (25%). בעיריית תל אביב מסרו היום שההקצאה ברובה נועדה להשלמת הפרויקט על פי חשבון סופי עם הקבלן המבצע ושהתקציב שאושר יכסה גם את התיקונים הקונסטרוקטיביים, ככל שיידרשו, לפי המלצת המהנדסים שמונו לבדיקת הנושא.

מתוך הסיכום שהושג בעניין אחריות של דניה סיבוס בחודש שעבר עולות הערכות לפיהן, אם לא יחולו עיכובים נוספים, יוכל הבניין להיפתח לציבור כבר בינואר הקרוב.

בכך תסתיים אולי סאגה שמלווה את פרויקט השיפוצים זה חודשים ארוכים ושסובבת סביב שאלות בדבר עמידותו של המבנה. לפני כשלושה חודשים הצהירה עיריית תל אביב שבדו"ח שהזמין מהנדס העיר, חזי ברקוביץ', לבדיקת פרויקט הבימה לא נמצאו נקודות כשל שמערערות את יציבות הבניין ושמחייבות הפסקת עבודה. דו"ח זה הוזמן מוועדה חיצונית, בעקבות ליקויים שעליהם התריע מהנדס מטעם חברת אופיצי.