"הקטנת הדירות במתחם השוק הסיטונאי אושרה ברוב דחוק"

יזמי השוק הסיטונאי בתל אביב יקטינו את גודל הדירות בפרויקט אבל יגדילו את מספר הדירות בשלב א' של הפרויקט מ-504 ל-800

יזמי השוק הסיטונאי בתל אביב יקטינו את גודל הדירות בפרויקט אבל יגדילו את מספר הדירות בשלב א' של הפרויקט מ-504 ל-800, כך לפי תוכנית העיצוב החדשה למתחם שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בשבוע שעבר, בדיון שהתקיים בנוכחות ארבעה חברי ועדה בלבד.

לדברי חבר הוועדה המקומית אהרון מדואל, שהתנגד להצעת היזמים, הדיון התקיים בנוכחות ארבעה חברי ועדה מתוך 11, וההחלטה עברה ברוב דחוק של שלושה מתוך ארבעה חברים. "התנגדתי להחלטה היות שדרשתי שהדיון יתקיים בפורום רחב יותר מארבעה חברי ועדה", הוא אמר, "זה הרי דיון חשוב שמשפיע על דמותה של תל אביב לדורות הבאים, במיוחד כשמדובר בפרויקט בלב העיר. לא נוכל לקבוע ליזמים מחירים של דיור בר השגה כי אין לנו סמכות להתערב להם במחירים, אבל טענתי שאגף הנכסים של העירייה לא דאג למנגנון שיבטיח מחירי דיור בר השגה בפרויקט זה היות שלפני המכירה היה מדובר בקרקע עירונית בחלקה".

היזמים שזכו במכרז שערכו תנובה ועיריית תל אביב למכירת שלב א' של המתחם, וחתמו על העסקה באפריל, הם קבוצה שמורכבת מהחברות האחים משה ויגאל גינדי, גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן. שלב א' של המתחם כולל את שטחי הבנייה המרקמית של כ-500 יחידות הדיור, הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים.

תוכנית העיצוב האדריכלי המקורית קבעה שבכלל מתחם השוק הסיטונאי (כולל שלב ב') יהיו עד 1,688 יחידות דיור, 504 מתוכן בשטח הבנייה המרקמית בשלב א'. כן נקבע ששטחן הממוצע של הדירות יהיה לפחות 110 מ"ר. אולם היזמים ביקשו בתוכנית העיצוב האדריכלי החדשה להגדיל את מספר הדירות בשטח הבנייה המרקמית מ-504 ל-720 ואופציה של 80 יחידות דיור במגרש 6, כולמר, סך הכל 800 יחידות דיור בשלב א' של המתחם, בו הם זכו. בנוסף ביקשו היזמים ששטחן העיקרי הממוצע של הדירות יירד ל-91 מ"ר.

בנוסף ביקשו היזמים להוריד את מספר המבנים בשטחי הבנייה המרקמית לאורך הרחובות קרליבך והחשמונאים מ-13 ל-10 ולהגביהה אותם מ-12 ל-14 קומות.

בוועדה נקבע ש-30% מהדירות יהיו בגודל של 2-3 חדרים, 50% מהדירות יהיו בגודל של 4 חדרים ואילו 20% מהדירות יהיו בגודל של 5 חדרים ומעלה.

מעיריית תל אביב נמסר, כי לפי התייחסותה של היועצת המשפטית לוועדה המקומית, שרי אורן, "אמנם מספר חברי הועדה הוא 11, אך אם הישיבה נפתחה כדין, והיא נפתחה כדין, הקוורום הנדרש הוא 3 חברים ובכללם היו"ר. ברגע שהקוורום היה חוקי, אין זה משנה באיזה רוב התקבלה ההחלטה, ולכן ההחלטה התקבלה כדין ואין צורך להעלות את הנושא מחדש".