דנקנר מגיע לעסקת פסגות: קרדיט סוויס רכשה נתח בקרן יורק

הבנק השוויצרי רכש 425 מיליון דולר בנתח מיעוט בקרן הגידור ■ העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה ■ יורק צפויה להשלים בקרוב את מכירת פסגות לקרן אייפקס

בנק ההשקעות השוויצרי, קרדיט סוויס, בו מחזיקה גם כור שבשליטת נוחי דנקנר כ-3%, הודיע כי חטיבת ניהול הנכסים שלו רכש נתח בקרן הגידור יורק קפיטל, המחזיקה בבית ההשקעות פסגות וצפויה להשלים את מכירתו לקרן אייפקס, בתמורה ל-425 מיליון דולר. מכאן, שגם דנקנר צפוי להנות ממכירת פסגות.

תחת תנאי העסקה, ייתכן שקרדיט סוויס תבצע תשלומים נוספים, בהתבסס על ביצועיה הפיננסיים של קרן יורק ב-5 השנים הבאות. יורק תתנהל באופן עצמאי מקרדיט סוויס ואותה ימשיכו להוביל מקים הקרן והמנכ"ל, ג'יימי דינן (Jamie Dinan) ומנהל ההשקעות הראשי, דן שוורץ.

קרדיט סוויס מסרה כי השקעתה ביורק הינה רק לשם השקעה והפיכתה לבעלת עניין בה ולא לשם השקעה בקרנות שלה. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.

קרן יורק מנהלת כ-14 מיליארד דולר בעבור גופים מוסדיים, קרנות, ומשקיעים פרטיים אמידים.

נזכיר כי קרן אייפקס נמצאת כעת בעיצומו של מו"מ רשמי למחצה עם יורק כדי להפחית את שווי פסגות. בעסקה המקורית נקבע, כי אייפקס תרכוש 76% מפסגות לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל. למעשה, פסגות יקרה יותר, שכן שווי זה משקף, בנטרול הון עצמי ובתוספת חוב, שווי של 3.6 מיליארד שקל. אייפקס מבקשת לרכוש את פסגות לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, כלומר בהנחה של 15%, כ-450 מיליון שקל פחות מהמחיר המקורי. עד כה סירבה יורק להפחית את המחיר בשיעור הנדרש. נציג יורק בישראל הוא ג'רמי בלנק.