מתגברים על ספטמבר?

המדדים המובילים בת"א ובוול סטריט נותרו בטריטוריה החיובית, איך יסתיים ספטמבר?

ת"א- 25 נשאר בימים האחרונים בטריטוריה חיובית. הכוונה היא לתמיכה מעל 1,171, אליה התייחסתי בעדכון הקודם. 1,171 הפרידה בין הגדרת המגמה כמגמת עליה לטווח הבינוני לבין הגדרתה כמגמת עליה לטווח הארוך. מעל 1,171 זה לטווח הארוך. רמות ההתנגדות הקרובות הן 1,180 (הוכיחה את עצמה אתמול) ו-1,195, רמת התנגדות משמעותית. פריצה כלפי מעלה של כל אחת מהן, ובייחוד של 1,195, תיחשב סימן שורי נוסף.

התמיכה הקריטית שהפכה להיות עוד יותר קריטית היא 1,160. מהלך מתחת ל-1,160 ילמד על סיבוב פרסה של תל אביב 25 ומעבר למגמת ירידה משמעותית. לטווח הקצר סביר ונראה את תל אביב 25 מתנדנד בין 1,195 ל-1,171.

בוול סטריט נמשכה גם כן המגמה החיובית לקראת המחצית השניה של ספטמבר שסטטיסטית נחשבת דובית. כפי שציינתי השבוע בראיון לגלובס TV, העליה של ה-S&P 500 מעל 1,117 היא סימן שורי והשאלה הפתוחה להמשך החודש היא האם יש בו בכדי להוביל לספטמבר שורי.

ניתן לאמר שבוודאי שהסיכוי גבוה יותר מאשר מצב בו המדד היה נתקע מתחת ל-1,117 , אך עם זאת עדיין קיים החשש מהמחצית השניה של החודש. נראה שאפשר להגן על התיק מתחת ל-1,110. מהלך מתחת לרמה הזו עשוי להצביע על היפוך לירידה לפחות לטווח הקצר. מהלך מעל 1,130 יאשר המשך עליה. סה"כ, הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה ונקווה שלא יהיו הפתעות היום או בערב יום כיפור.

מים צוננים על ההשקעה בסין

בקניון המניות הייתה לנו השבוע "תקרית" לא נעימה עם DGW שירדה חדות אחרי שחברה אחות מבחינת ההנהלה דיווחה על החלפת משרד רואי חשבון והתפטרות נושאי משרה עקב מחלוקת על הדו"חות הכספיים. ביחס ל-DGW, נכון למועד כתיבת שורות אלו, לא פורסם על בעיות אבל המשקיעים חוששים בייחוד כאשר מדובר בסין.

יכול להיות שזו הזדמנות קניה נפלאה ויכול להיות שאין עשן בלי אש, אש שגם החברה מתחום המים לא תוכל לכבות. אני בינתיים משאיר את המניה שכן אין לי יתרון יחסי במכירתה כרגע וגם אין מידע ספציפי שאני יכול להתייחס אליו. קניה היא ספקולציה מעניינת אבל ספקולציה.