דיווח: נתניהו לא השיב לבקשת ארה"ב להמשך הקפאת הבנייה

גל"צ: העיתון א-שרק אל אווסט היוצא לאור בלונדון מדווח כי ארה"ב הציעה לפלסטינים ולישראל להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות ל-3 חודשים ■ אבו-מאזן הסכים להצעה

העיתון א-שרק אל אווסט היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר (ה') כי הממשל האמריקני הציע לפלסטינים ולישראל להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים. זאת, בניסיון לפתור את המחלוקת סביב נושא הבנייה בהתנחלויות ובניסיון לסיים את המשא ומתן בנושא הגבולות בתקופה זו, כך דווח בגל"צ.

על פי א-שרק אל-אווסט, יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), הסכים להצעה אך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדיין לא השיב לה. העיתון אל-ווטן הסעודי מדווח הבוקר, כי הצעת הפשרה האמריקנית מציעה שלושה חודשי הקפאה נוספים, שיחלו מיד עם תום תקופה ההקפאה הנוכחית, ושראש הממשלה נתניהו לא יצטרך להכריז עליהם.

בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה לדיווחים, כי "איננו מתייחסים לתוכן המשא ומתן. עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי התקופה שנקצבה מראש להשעיית הבנייה ביהודה ושומרון ידועה - ולא חל בה שום שינוי".

מקורות פלסטינים ופקידים ישראלים בכירים מסרו אמש כי במהלך הפגישה בין שני המנהיגים הודיע נתניהו לאבו מאזן כי בכוונתו לחדש את הבנייה בהתנחלויות בעוד שעבאס הגיב ואמר כי במקרה שכזה יפרשו הפלסטינים משולחן המשא ומתן.

ההצעה האמריקאית מגיעה לאחר מספר רב של פניות מצד גורמים בממשל לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך את הקפאת הבנייה. "עמדתנו בנושא ההתנחלויות ידועה ולא השתנתה", אמר ג'ורג' מיטשל לאחר מפגש הפסגה בשארם א-שייח' ביום שלישי. "כמו שהנשיא אובמה אמר, אנחנו חושבים שיש הגיון בהארכת ההקפאה, במיוחד לאור העובדה שהשיחות מתקדמות היטב. אנו יודעים שזה נושא רגיש בישראל מבחינה פוליטית וביקשנו מעבאס לעשות גם כן צעדים כדי לקדם את השיחות. על שני הצדדים לוודא שהשיחות ימשיכו בצורה בונה".

אחרי השיחות אתמול במעונו של ראש הממשלה בירושלים אמר מיטשל כי כי נעשתה התקדמות בשיחות על עתיד הקפאת הבנייה. בצד הישראלי השמיעו מסרים צוננים וזהירים יותר.