הערכות: עובדי הבינלאומי יחזרו לנקוט עיצומים אחרי החג

המו"מ בין העובדים להנהלה הגיע למבוי סתום ■ יו"ר ועד הפקידים להנהלה: "מתי תתבגרו? מתי תבואו לשיחות רציניים? עם סמכויות, ולא כבובות כפפה? לפני השביתה הבאה או אחריה?"

מבוי סתום במשא ומתן לסיום סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי. על פי הערכות, מיד לאחר סוכות יחזור ועד הפקידים לנקיטת צעדים ארגוניים. במכתב שהוציא אתמול (ד') יו"ר ועד הפקידים, חנוך ליבנה, לעובדי הבנק הוא פנה בסרקזם להנהלה ושאל "מתי תתבגרו? מתי תבואו לשיחות רציניים? עם סמכויות, ולא כבובות כפפה? מתי תחשבו באמת על טובת הבנק, עובדיו, לקוחותיו ולא רק על הדיבידנד ועל נוסחת מענק הבכירים? האם זה יקרה לפני השביתה הבאה או אחריה?"

ליבנה זעם על מכתב שהוציא ערב קודם לכן ראש אגף משאבי אנוש, יוסי לוי, לעובדי הבנק, מעל הראש של הוועד. במכתב תיאר לוי את עמדת ההנהלה בנושאים הקשורים לסכסוך העבודה ולמשא ומתן המתנהל, התפלמס עם טענות העובדים אחת-לאחת וניסה להפריכן.

לוי טען, למשל, כי חרף טענות הוועד שלפיהן פגישות המו"מ עם נציגי ההנהלה אינן תכליתיות, הרי "העובדות הן כי במהלך המשא ומתן הגענו להבנות, והייתה התקדמות בשורה של נושאים כמו עומס העבודה בסניפים, מערכת ה-CRM יוזמה ועוד". לוי גם חזר על הצעת ההנהלה ליצור תוכנית בונוסים רב-שנתית לעובדים המתבססת על נוסחה הקושרת את גובה הבונוס שיקבלו העובדים לתשואה על ההון של הבנק.

שיחות ישירות

נוסף על כך הכחיש לוי כי בכוונת ההנהלה לשנות את מבנה ההעסקה בבינלאומי מחוזה קיבוצי לחוזים אישיים, וטען כי נושא זה עלה עקב הבקשות הכספיות של ועדי העובדים. "ההנהלה הציעה כי בתמורה לתוספות שכר מעבר להסכמים, תינתן אפשרות להעסיק עובדים בחוזים אישיים בחדרי עסקאות (דילרים - ע.פ), כפי שנהוג בכל המערכת הבנקאית בישראל".

המו"מ בין העובדים להנהלה מתנהל מאז שבמחצית יולי הסתיימה שביתה בת 12 יום. השביתה הופסקה לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהבטיח להיות מעורב במו"מ. ואולם באחרונה הודיע יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, להנהלת הבינלאומי כי עקב הפערים הגדולים בעמדות הצדדים - על השיחות לחזור למתכונת של שיחות ישירות, ללא נוכחותו או נוכחות עיני. מנכ"ל הבינלאומי היא סמדר ברבר צדיק.