קמפיין לכיפור: אלי ישי, בן כספית וגדעון סער פגעו בדמוקרטיה

קמפיין חדש של הקרן החדשה לישראל מציג שורה של מאמרים ברשת על האישים והארגונים שצריכים לדעת הקרן לעשות חשבון נפש על פגיעה בדמוקרטיה

"לא נסתום את הפה", זוהי כותרתו של קמפיין חדש של הקרן החדשה לישראל, שמציג שורה של מאמרים ברשת על האישים והארגונים שצריכים לדעתה לעשות חשבון נפש על פגיעה בדמוקרטיה.

הכותבים והבלוגרים בפרויקט שזכה לשם "חשבון נפש - לא נסתום את הפה - המחנה הדמוקרטי מרים ראש", פירסמו שורה של פוסטים ברשת המצביעים על "האישים והארגונים שצריכים לעשות חשבון נפש ביום הכיפורים הקרב בעקבות הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית וההידרדרות המדאיגה של השיח הציבורי בישראל".

בין האישים ש"זכו" לככב בקמפיין, שר הפנים אלי ישי, העיתונאי בן כספית, שר החינוך גדעון סער ועוד. לריכוז כל הפוסטים בפרויקט

כך, הבלוגר נמרוד אבישר כותב על שר הפנים ישי: "אין ספק בליבי כי השר ישי דאג היטב למרק עצמו לקראת יום התענית, לפשפש במעשיו ולעשות חשבון נפש, ובכל זאת, יש שאדם עובר עבירות בשוגג, והוא אינו מודע כלל להיותן עבירות.... ישי מנהל מאבק כנגד חלק מהעובדים הזרים, בהם הוא רואה כוח משחית המאיים על צביונה של מדינת ישראל".

אבישר מזכיר את אחד מציטוטיו של ישי: "יבואו לפה עכשיו מאות אלפי עובדים זרים עם מחלות צהבת, שחפת, חצבת, איידס, סמים ונתונים קשים"... לדברי אבישר, "זה הופך את החברה לאלימה ואת השיח לסובלני פחות, ובכך פוגע בדמוקרטיה. דווקא כנבחר ציבור זוהי מחויבותך לשמש דוגמה. עליך לבקש מהם מחילה".

אלי ישי, "כשאתה מסלף, מסווה, לא מדייק ומשקר אתה פוגע אנושות ביכולת של הציבור להיות הריבון, אתה גוזל ממנו את ריבונותו. זהו חטא כנגד הדמוקרטיה כולה. רוצה לשכנע בעמדתך? עשה זאת תוך אמירת אמת ומסירת מידע אמין. אנו משלמים את משכורתך, אין לך זכות לשקר לנו. עליך לבקש מכולנו מחילה".

לדברי הקרן החדשה לישראל, "השנה האחרונה הייתה אחת הקשות לדמוקרטיה ולשיח הציבורי בישראל. קמפיינים חריפים ועתירי ממון נגד ארגוני זכויות אדם, איומים על ראשי האוניברסיטאות, נסיונות לחקיקה אנטי דמוקרטית ורדיפה אישית של אנשי רוח ואישי ציבור שהביעו עמדות ביקורתיות, יצרו אווירה ציבורית אלימה ומתלהמת שמנסה להוציא אל מחוץ לגדר את כל מי שחושב אחרת".

במקביל לעליית פרויקט הבלוגרים, עלה בפייסבוק גם סקר מיוחד לקראת יום כיפור המאפשר לאלפי תומכי המחנה הדמוקרטי בקמפיין להצביע בעצמם לדמות שגרמה יותר מכל לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית ועליה לעשות חשבון נפש ביום כיפור.