פישר שוב לא השפיע על המסחר במט"ח: הדולר נחלש ל-3.728 שקלים

מדובר בירידה של כ-0.15% בשערו היציג של הדולר ■ האירו היציג נקבע בירידה של 0.3% ל-4.861 ש' ■ נגיד בנק ישראל נכנס היום שוב לשוק המט"ח ורכש עשרות מיליוני דולר

רגע לפני פירסום נתוני מאקרו משמעותיים והחלטת ריבית מחר (ג') בארה"ב - נחלש היום הדולר האמריקני אל מול המטבעות המובילים בזירת המט"ח וגם מול השקל המקומי. בעקבות הירידה בערך המטבע ניסה בנק ישראל להתערב במסחר באמצעות רכישה של כמה עשרות מיליוני דולרים - אך זו לא הצליחה לשנות באופן משמעותי את מגמת המסחר בדולר שהוסיף להיחלש.

ביום הראשון לשבוע המסחר המקוצר במט"ח נחלש שערו היציג של הדולר לרמה של 3.728 שקלים - ירידה של 0.14% בערכו של המטבע האמריקני. האירו היציג נחלש ב-0.3% ל-4.8617 שקלים. הדולר מאבד עוצמה גם אל מול האירו שעולה לשער של 1.3045 דולר לאירו.

מרים שיינבלום, מנהלת זירת המסחר בבית ההשקעות פריקו, העריכה בשיחה עם "גלובס" כי "בנק ישראל ביצע התערבות מינורית על מנת להגן על סל המטבעות כשהוא מעונין לשמור את הדולר ברמה של 3.72 שקלים לדולר. במידה והדולר ירד מתחת לרמה של 3.7 שקלים נראה את בנק ישראל מתערב בהיקף גדול יותר בהיקף רכישה של כ-200 מיליון דולר. בשבוע הבא, ב-27 לספטמבר, צפוי בנק ישראל לפרסם את שיעור הריבית. בנק ישראל רוצה להגיע להחלטת הריבית עם שער מט"ח יציב שיאפשר לו להותיר את הריבית על כנה בהתאם ליציבות בריביות בכלכלות הגדולות".

בניגוד למגמה שנרשמה בבוקר, בשעה זו שב הין היפני להתחזק אל מול הדולר ובשעה זו הוא שואף פעם נוספת לשיא של 15 שנים בערכו. על אף שביפן מציינים היום חג, במסגרת המסחר הבינלאומי מתחזק הין לרמה של 85.715 ין לדולר.