מכת חשמל: שת"פ אסטרטגי בינ"ל לג'נרל אלקטריק ובטר פלייס

שיתוף-פעולה חשוב לבטר פלייס של החברה לישראל: ג'נרל אלקטריק תקצה כ-100 מיליון דולר למימון ההצטיידות ב-10,000 הסוללות הראשונות של רכבי בטר פלייס בישראל ובדנמרק

קונצרן ג'נרל אלקטריק וחברת בטר פלייס (Better Place), הודיעו היום (ד') על שיתוף פעולה טכנולוגי ומימוני אשר נועד לקדם את הפריסה העולמית של תשתית הרכב החשמלי. שיתוף הפעולה יתקיים בארבעה תחומים עיקריים: פיתוח טכנולוגי מבוסס על תקנים, מימון סוללות, תוכניות משותפות להאצת מעבר של ציי רכב למכוניות חשמליות, וקידום מודעות צרכנים. בטר פלייס הינה חברה בת של החברה לישראל .

שיתוף הפעולה צפוי להיעזר בפריסה העולמית של ג'נרל אלקטריק, בטכנולוגיות של GE בתחום האנרגיה והרשתות החכמות וישלב את הווטסטיישן (WattSation) - המטען לרכב חשמלי של GE.

שי אגסי מייסד ומנכ"ל Better Place אמר כי "שיתוף הפעולה שלנו עם GE הוא צעד נוסף משמעותי עבור החברה בבניית מערכת תומכת של חברות מובילות בשוק הבינלאומי ביניהן, רנו ו-HSBC שיוכלו לסייע לחברה לקדם את המודל שלה בזירה הבינלאומית. צוות השותפים שלנו מחויב להאיץ את המעבר למכונית חשמלית שהוא חסכוני ובר השגה יותר מרכב מונע בנזין".

השותפות כוללת שיתוף פעולה בארבעה תחומים: הראשון הוא טכנולוגיה מבוססת תקנים. בתחום זה מטען ה-WattStation של GE יותאם לשירותים שמעניקה הרשת של בטר פלייס. התחום השני הוא מימון הסוללות שבמסגרתו שתי החברות יפתחו תוכנית מימון סוללות אשר שתחל בפרויקט פיילוט למימון 10,000 סוללות בישראל ובדנמרק. מימון זה יסייע בהבאת 10,000 המכוניות החשמליות הראשונות לצרכנים.

בהערכה של כ-10,000 דולר לסוללה, מדובר במסגרת מימון של כ-100 מיליון דולר. יצוין כי ג'נרל אלקטריק היא אחת מבעלות המניות הגדולות בחברת A123, שאמורה להיות ספקית הסוללות המרכזית של בטר פלייס.

בתחום השלישי, העברת ציי רכב למודל חשמלי, יפעלו שתי החברות כדי להניע בעלי ציים לעבור למודל של בטר פלייס ותחלנה עם מספר פרויקטי פיילוט לבחינת שיתוף הפעולה במרכזי ערים גדולות וכבישי חיבור ראשיים. המטרה היא להעביר בעלי ציים תאגידים, מציים מונעי בנזין לציים חשמליים. יעדי הפיילוט המתוכננים כוללים ערים בצפון אמריקה, לרבות אזור המפרץ בסן פרנסיסקו, הונולולו, הוואי ואונטריו, קנדה, כמו גם ערים באירופה ואסיה. התחום הרביעי הוא פיתוח מודעות צרכנית.