ברק סיכם עם עבאס: "ימשך התיאום לסיכול פיגועי טרור"

בפגישה בניו-יורק הביעו שר הביטחון ונשיא הרשת הפלסטינית "מחויבות עמוקה" לצורך להתגבר על המכשולים בדרך להשגת שלום ■ ברק: "זו העת שבה שני הצדדים צריכים לגלות אחריות"

שר הביטחון, אהוד ברק, ונשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, סיכמו שיימשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות כדי לסכל פיגועי טרור. השניים נפגשו היום (ד') בניו-יורק.

אם עבאס מתכונן לפרוש מתפקידו במקרה שישראל תסרב להאריך את הקפאת הבניה בשטחים, כפי שדווח באחרונה, התנהלותו בניו-יורק אינה מסגירה זאת. הוא וברק הביעו "מחויבות עמוקה" לצורך להתגבר על מכשולים בדרך להשגת שלום, כדי לא להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה עתה. קודם לכן, בפגישה עם מנהיגים יהודיים בניו-יורק, אמר עבאס, כי אינו בטוח שיפרוש אם לא תחודש ההקפאה, אם כי "ייתקשה" להוסיף לנהל את המו"מ לשלום בנסיבות כאלה.

בהודעה שפירסמה לשכת שר הביטחון נאמר, כי הפגישה עם עבאס התנהלה באווירה ידידותית ועסקה ברצון שני הצדדים להתקדם בתהליך השלום.

לפי ההודעה, אמר ברק בפגישה: "אסור להחמיץ את ההזדמנות כדי לפרוץ דרך לשלום ולמצב של קץ התביעות. זו העת שבה שני הצדדים צריכים לגלות אחריות כדי להבטיח את עתיד הדורות הבאים".