רבד מתרחבת: רוכשת 50% מהזכויות ב-5 מרכזים בשווייץ

סך חלקה של רבד בעסקה צפוי להסתכם בכ-16.6 מיליון פרנק שוויצרי (כ-62.4 מיליון שקל) ■ דמי השכירות משקפים תשואה כוללת ראשונית על ההשקעה בשיעור של כ-5.9%.

חברת הנדל"ן רבד , בשליטתו של יגאל אהובי ובניהולו של אריאל אבן, מרחיבה את פורטפוליו הנכסים שלה באירופה. היום מדווחת רבד, כי חתמה על עסקה לרכישת 50% מהזכויות בארבע מרכזים מסחריים וחלקת קרקע בשוויץ.

סך התמורה בעסקה (בגין ה-100% הנרכשים) צפויה להסתכם בכ- 33.2 מיליון פרנק שוויצרי (כ-125 מיליון שקל). חלקה של רבד בעסקה עומד על כ-62.4 מיליון שקל (כ- 16.6 מיליון פרנק שוויצרי).

הנכסים ממוקמים בערים קטנות, מרביתם בצומת הכניסה לעיר, והם משרתים את האוכלוסייה בערים ובעיירות הסמוכות. במסגרת העסקה, רכשה החברה 50% מ-4 מרכזים מסחריים המושכרים לרשתות מובילות כגון רשת הסופרמרקטים Aldi, רשת הפרפומריות Muller, ועוד. הסכמי השכירות החתומים הינם לתקופות הנעות בין 9-15 שנה.

בנוסף, רכשה רבד 50% מחלקת קרקע שעליה תחנת דלק, חנות נוחות ומרכז לשטיפת רכב שנבנו ע"י השוכרת (רשת הסופרמרקטים Migros) ומושכרים ל-19 שנה. דמי השכירות השנתיים הכוללים לכל הנכסים צפויים להסתכם בשנה הראשונה בכ-1.97 מיליון פרנק שוויצרי (כ-7.4 מיליון שקל) ומשקפים תשואה כוללת (ברוטו) ראשונית על ההשקעה בשיעור של כ-5.9%. השכירות צמודה בשיעור של 80% למדד המחירים השוויצרי ואינה כוללות הוצאות אחזקה החלות על השוכרים.

יצויין כי העסקה מבוצעת בשני שלבים, הראשון עם חתימת ההסכם (ב-21 לספטמבר כאמור) נרכשו 3 מרכזים מסחריים והקרקע המשמשת לתחנת דלק. השלב השני צפוי להתקיים בחודש דצמבר השנה, עם השלמת בניית הנכס בעיר Matran ומסירתו לשוכר. מימון הרכישה נעשה באמצעות הסכם הלוואה בסך כ-21.4 מיליון פרנק שוויצרי (כ-80 מיליון שקל) שנחתם עם בנק זר ע"י החברה הרוכשת בה מחזיקה רבד 50%.

בגין השלב הראשון נלקחה הלוואה בסך כ-14.3 מיליון פרנק שוויצרי והריבית על חלק זה של ההלוואה מסתכמת בכ-1.9% לשנה והיא קבועה לתקופה של 5.5 שנים. יתרת ההלוואה צפויה להילקח בהשלמת החלק השני של הרכישה.

אריאל אבן, מנכ"ל רבד, אמר היום: "אנו ממשיכים לפעול במערב אירופה לאיתור נכסים איכותיים המושכרים לשוכרים בעלי איתנות פיננסית ולתקופות ארוכות. רכישת הנכסים בשווייץ מוסיפה נדבך איכותי לתיק הנכסים של החברה במסגרת אסטרטגיה זו. רכישה זו, למרות האיכות הגבוהה של הנכסים והשוכרים תניב לחברה מרווח של למעלה מ-3% מעל המימון הזר ששימש לביצוע העסקה".