אזעקה בביפר: מע' הביטחון תרכוש אלפי מכשירים לכבדי שמיעה

העלות הכוללת: כ-13 מיליון שקל ■ זאת על רקע הפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, במהלכם התקשו כבדי שמיעה לשמוע את צופרי האזעקה

מערכת הביטחון תזמין אלפי מכשירי זימון של חברת ביפר לחרשים, בעלות כוללת של כ-13 מיליון שקל.

ההחלטה על הרכש התקבלה באחרונה, בתום עבודת מטה ממושכת שהתקיימה במערכת הביטחון, בשיתוף קצינים מפיקוד העורף וגורמים במשרד הרווחה. זאת על רקע הפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, במהלכם התקשו כבדי שמיעה לשמוע את צופרי האזעקה ביישובים השונים, לקבל עדכונים אמינים בזמן אמת על ירי רקטות לעבר העורף ולסור אל המרחבים המוגנים.

בתוך כך, הוחלט לרכוש כ-22 אלף מכשירי זימון רוטטים, שאותם יישאו כבדי השמיעה על גופם, ובשעות חירום יקבלו דיווח מיידי על ירי של רקטות וטילים לעבר העורף והנחיות מפורטות על דרכי ההתגוננות שבהן יש לנקוט.

מנכ"ל חברת ביפר, אילן פרידלנד: "השירות הזה הוגדר על ידי גורמים מקצועיים בפיקוד העורף כמערכת מצילה חיים, ויש בכוחה כדי לתת לחרשים ולקהל כבדי השמיעה, שלא מסוגלים לשמוע את צופרי האזעקה, התרעה מדויקת שתאפשר להם להיכנס אל המרחב המוגן שבו בחרו", אמר.

לדברי פרידלנד, במהלך מבצע עופרת יצוקה חילקו רשויות הביטחון והרווחה כ-2,000 מכשירי זימון רוטטים לקהל כבדי השמיעה בדרום הארץ, שקיבלו בזמן אמת הודעה על ירי: "היו לא מעט מקרים שבהם ניצלו חיי אדם בזכות ההתרעה הזאת", אמר.

בעלויות הכספיות יישאו משרדי הביטחון והרווחה. בשלב ראשון עתידה מערכת הביטחון להזמין כ-3,000 מכשירי זימון רוטטים בעלות מוערכת של כ-1.8 מיליון שקל, ובשלב השני תבצע רכש נרחב יותר, של כ-19 אלף מכשירים נוספים, בעלות של כ-11.4 מיליון שקל.