ת"א בדרך לפסגה כפולה?

ת"א 25 הגיע לשיא ההיסטורי באזור ה-1,240 ונבלם מתחתיו, מהו היעד הבא?

בטור האחרון שכתבתי כאן לפני חופשת הסוכות, ציינתי את התמיכה החשובה שנוצרה לתל אביב 25 ב-1,171. מדובר על הרמה שהפרידה בין הגדרת המגמה כמגמת עליה לטווח הבינוני, לבין מגמת עליה לטווח הארוך.

המשמעות היא כמובן לא רק מילולית, אלא הכוונה היא לגבי פוטנציאל העליה בכלל. המהלך של תל אביב 25 מעל 1,195 נתן סימן שורי נוסף, שכן רמה זו היוותה בעבר רמת תמיכה שהפכה להיות רמת התנגדות. כתוצאה מהפריצה שלה כלפי מעלה הגיע תל אביב 25 אל השיא ההיסטורי באזור ה-1,240 ונבלם מתחתיו.

כך יוצא שבעוד שבעולם שואלים ביחס לתחתית כפולה (בינתיים רק שואלים כי השווקים רחוקים משם), אנחנו כאן בישראל שואלים ביחס לפסגה כפולה.

עכשיו השאלה היא מה יעבוד: האיתות השורי של החציה כלפי מעלה של רמת ה-,1,171 שמשמעותו המובנית היא הגעה לשיא חדש או ההפוגה מתחת לשיא ההיסטורי, שגם היא מתבקשת וניתן היה לצפות אותה. על פי המתודולוגיה הטכנית, החציה כלפי מעלה של 1,171 היא המשמעותית. אם זה לא היה כך, לא היינו יכולים לאמר שהיא מאפיינת את המעבר למגמת עליה ארוכת טווח.

לפיכך, התרחיש הטכני הוא תנודתיות מתחת לפסגה לזמן מה, תמיכה ב-1,205 או ב-1,195 והמשך עליה לפריצה של השיא ההיסטורי. פריצה כלפי מטה של רמות התמיכה הללו ובייחוד של 1,195 תחייב עדכון נוסף של התרחיש.

עוד חודש אחד ו"גמרנו"

חודש ספטמבר, המועד סטטיסטית לפורענות בוול-סטריט, עבר והסתיים בעליות שערים. אנחנו למדים מכך שיש להתחשב בסטטיסטיקה להגנות ולזהירות, אבל בסופו של דבר צריך לפעול על פי מה שהגרף מראה. הרווחים הגדולים מגיעים כאשר מתרחש הבלתי צפוי, ולכן חשוב יותר לראות ולעקוב ולהרוויח מאשר לתת תחזיות.

חודש אוקטובר גם הוא נחשב לחודש דובי, החודשים נובמבר, דצמבר וינואר נחשבים לחודשים הטובים ביותר של השווקים. המטרה היא לפיכך לעבור את אוקטובר בשלום ולהכין תיק נמרץ (מניות עם פוטנציאל עליה משמעותי מרמת שפל, שערים אופטיים נמוכים, חברות קטנות וכיו"ב) לחודשים הטובים.

על הגרף, ה-S&P500 נראה קצת תקוע. בבחינת הגיע לנקודה גבוהה ומחפש את דרכו להמשך. נראה שבסך הכל, עליות השערים צפויות להימשך, אבל לטווח הקצר אפשרית תנודתיות ואולי גם תיקון למטה. נכון ליום שישי - סיום המסחר הגדרת המגמה היא מגמת עליה לטווח הקצר והארוך כאחד. התמיכה הקרובה שוכנת ב-1,130 ומתחתיה ב-1,118-1,120. עדיף להגן על התיק מתחת לרמת ה-1,118.