מניית היום בבורסה: מזנקת בעוד 50% מבלי שדיווחה דבר

אורעד חי השקעות טסה בימים האחרונים פי 4.6 משפל של 1.3 אגורות ל-6 אג' במחזור חריג ■ מנכ"ל אורעד חי, נתי פריד סירב להתייחסלזינוק ואמר כי החברה מדווחת לבורסה כחוק

מניית אורעד חי השקעות מזנקת גם היום אל מעל ל-6 אגורות לאחר שבימים האחרונים זינקה בכ-250%. בסוף חודש אוגוסט עוד נסחרה המניה ברמות שפל של 1.3 אגורות.

מנכ"ל אורעד חי החזקות, נתי פריד סירב להתייחס היום (א') לזינוק של המניה ומסר "מה שאני כן יכול לומר זה שאנחנו חברה ציבורית שעוסקת בתחום האנרגיה הסולארית ומעבר לכך- איננו מפרטים אודות פעילויותינו, מלבד העברת דיווחים כמתחייב בחוק למערכת מאיה ולגופים שאנו חייבים לדווח להם", אמר.

85% מהון המניות בחברה מוחזק ע"י חברת דניאל טיים השקעות, שבשליטת יששכר דניאל ויתרת הון המניות, 15% מוחזק ע"י הציבור. יתכן כי המחסור בסחורה הצפה הוא שמקפיץ את מניות החברה בשיעורים כה חדים בימים האחרונים, כאשר היום מרכזת המניה מחזור חריג של מעל ל-9 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע של 1.6 מיליון שקל. המניה נחשבת למניה קטנה בבורסה אך שווי השוק שלה זינק בימים האחרונים אל מעל ל-100 מיליון השקלים.

האם המניה, אשר עיקר פעילותה מתמקדת בתחום האנרגיה הסולארית עשויה להיות מועמדת להשתלטות ע"י חברה אחרת? או שהיא עתידה לדווח על עסקה משמעותית? דבר זה טרם התברר.

באוגוסט 2009 החליטה החברה, שבשליטת יששכר דניאל, להיכנס לפעילות בתחום האנרגיה הירוקה, ובמסגרת זו חתמה על מספר הסכמים להקמת מערכות פוטו-וואלטיות על גגות נכסים, בהיקפים קטנים של עד 50 קילו ואט למתקן. לאור הודעת חברת החשמל מסוף 2009 על מיצוי המכסות במתקנים בהיקף המוזכר, הסבירה אורעד בחודש מארס האחרון כי תשהה את הפעילות עד לפרסום התעריף המעודכן של חברת החשמל. מדו"חותיה הכספיים ל-2009 שפורסמו במארס עולה כי אין לה כלל הכנסות, ובסיכום שנתי היא הציגה הפסד של מיליון שקל. הונה העצמי עמד אז על 15.2 מיליון שקל.