מיקרוסופט תובעת את מוטורולה: הפרה פטנטים במכשירי האנדרואיד

הגישה תביעה נגד שותפתה העסקית לשעבר, בטענה כי הפרה 9 פטנטים רשומים של מיקרוסופט בעת ייצור טלפונים סלולריים המתבססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל

כשבוע לפני ההצגה הרשמית של מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שלה, הגישה מיקרוסופט תביעה נגד שותפתה העסקית לשעבר מוטורולה, בטענה כי הפרה 9 פטנטים רשומים של מיקרוסופט בעת ייצור טלפונים סלולריים המתבססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

לאחר שבעבר התבססו הטלפונים הסלולריים מתוצרתה של מוטורולה על מערכות ההפעלה של מיקרוסופט , החליטה החברה, בדומה ליצרניות סלולר נוספות בשוק, לחתוך את השותפות עם ענקית התוכנה ולייצר טלפונים מבוססי אנדרואיד, מתוך נקודת הנחה שאלה יהיו אטרקטיביים יותר עבור הצרכנים.

הפטנטים שבמוקד המחלוקת נוגעים לסנכרון מסרי דואר אלקטרוני, לוחות שנה, רשימת קשרים, קביעת פגישות והתרעות על ירידה ברמת הקליטה במכשיר או על ירידה בעוצמתה של הסוללה.

דוברת מטעם מוטורולה אמרה בתגובה כי החברה טרם קיבלה לידיה את כתב התביעה, אולם היא "לא תהסס לנקוט את כל האמצעים כדי להגן על המוניטין המצוינים שלה בתחום הקניין הרוחני".

בגוגל מסרו כי "למרות שאנחנו לא מהווים צד בתביעה, אנחנו עומדים מאחורי מערכת אנדרואיד ומאחורי שותפתנו שסייעו לנו לפתח אותה", נמסר מגוגל.

תביעתה של מיקרוסופט היא האחרונה בשרשרת של תביעות הדדיות שהגישו מספר חברות מתחרות בשוק הסלולר. יריית הפתיחה של המרתון המשפטי הזה היתה תביעה שהגישה נוקיה נגד אפל בשנה שעברה.