EA נכנעה: לא תאפשר לגלם את הטאליבן במשחק וידיאו חדש

חברת EA (אלקטרוניק ארטס) החליטה להסיר את האפשרות לשחק בצד של הטאליבן במצב מרובה משתתפים במשחק וידיאו החדש שלה מסדרת Medal of Honor

חברת EA (אלקטרוניק ארטס) החליטה להסיר את האפשרות לשחק בצד של הטאליבן במצב מרובה משתתפים במשחק וידיאו החדש שלה מסדרת Medal of Honor.

משחק הפעולה מגוף ראשון, שצפוי לצאת ב-12 באוקטובר, כולל אפשרות לקרבות מרובי-משתתפים, בהם ניתן היה גם להילחם בצד של הטאליבן. לאור הביקורת, שם הקבוצה שונה ל-Opposing Force - כלומר, כוחות אויב - וכל ההקשרים לטאליבן הורדו.

פוליטיקאים , בעיקר אמריקנים ובריטים, יצאו כנגד אפשרות זו, אולם גם ההחלטה של EA להסיר את האופציה של הטאליבן זכתה לביקורת לא חיובית.

"אני מופתע ומאוכזב", אומר האנליסט מייקל פאצ'טר מבית ההשקעות וודבוש לאתר יורוגיימר. " לשחק את הטאליבן זה משהו שמשאיר טעם רע, אבל זה חשוב להציג את הקונפליקט ההיסטורי בצורה מדויקת של שני הצדדים, ולאפשר לשחקנים לבחור ביניהם.

"אף פעם לא היה רעש כזה כאשר משחקים את הנאצים במשחק קול אוף דיוטי".

משחקי הפעולה מגוף ראשון ניסו לשמור במקרים רבים על רמה מסוימת של אותנטיות. החלק האחרון בסדרת קול אוף דיוטי, Modern Warfare 2, זכה לבאזז שלילי, כאשר הדמות במשחק הייתה צריכה להשתתף בטבח של חפים מפשע.

הסיבה העלילתית היא שהשחקן מסתנן לגוף טרור במטרה לפרק אותו, וצריך להשתתף גם בפעולות לא חיוביות במיוחד.

בחברות המשחקים בדרך-כלל טוענים שהעלילה מנסה לשמור על רמה מסוימת של ריאליסטיות אך נתקלות בבעיות אתיות שסדרות טלוויזיה, למשל, בנושאים דומים לא נתקלות בהן.