ספינת הדגל הדו-גלגלית החדשה של ב.מ.וו: 6 צילינדרים

לאופנוע הדגל החדש של ב.מ.וו יש מנוע 6 צילינדרים, תיבה אוטומטית ואלקטרוניקה פורצת דרך מעולם המכוניות

אנשי הליסינג, שנצמדים באדיקות לנפח המנוע המיתולוגי "1600 סמ"ק", יוכלו החל מהשנה הבאה לבקש מהבוס את ספינת הדגל החדשה של ב.מ.וו, שניצבת על שני גלגלים.

בתערוכת קלן, שנפתחה השבוע חשפה ב.מ.וו רשמית את אופנוע התיור החדש שלה "K1600GT", שמצויד במנוע 6 צילינדרים בטור ובטכנולוגיות, שרובן לקוחות היישר מעולם הרכב הארבע-גלגלי.

המנוע הצר והקל מייצר 160 כ"ס אולם גם מומנט יוצא-דופן לדו-גלגלי של 17.5 קג"מ ב-5250 סל"ד. המומנט הזה מסייע לכלי הגדול להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד.

הבקרה הדינמית על הכלי הענק מתבצעת בסיוע מערכת בקרת משיכה אלקטרונית, שמאפשרת להתאים את תגובת המנוע וההילוכים בהתאם לשלושה מצבי רכיבה: גשם, כביש ורכיבה ספורטיבית. ברשימה אפשר למצוא גם שיכוך אלקטרוני של בולמי הזעזועים, גם הוא עם שלושה מצבים שונים.

בחזית ניתן למצוא לראשונה פנס קסנון "מסתגל", עם בקרה ממוחשבת על זווית ההארה בהתאם לזווית הפנייה ולזווית הנטייה הצידית של האופנוע בסיבובים. מעולם הרכב לקוחה גם גרסה דו-גלגלית של מערכת ה-I-DRIVE המפורסמת של ב.מ.וו, שמאפשרת לשלוט בפונקציות השונות של הכלי באמצעות "ג'ויסטיק" ומערכת תפריטים על מסך LCD צבעוני בגודל 5.7 אינץ', שמותקן בלוח הבקרה.

כמקובל ברכבי יוקרה אפשר להזמין את הכלי עם מגוון אופציות להתאמה אישית, החל מבצע וסוג הריפוד ועד למערכות קול פרימיום, מערכות להגנה נגד גשם, מנשאים ושנים וכדומה. המחיר המשוער בישראל צפוי לנוע סביב 200 אלף שקל פלוס-מינוס.