לא רק לגברים: מותג האופנועים הארלי דיווידסון פונה לקהל הנשי

במטרה לשפר את הביצועים של החברה הוגדל תקציב השיווק לנשים, והושק אופנוע חדש שעוצב במיוחד עבורן

ההאטה הכלכלית, שהשפיעה על הביצועים של מותגים רבים בארה"ב, ובין היתר גם על ענקית האופנועים הארלי דיווידסון, גורמת למנהלי החברה לחשוב על קהלי מטרה חדשים. במקרה של הארלי דיווידסון מדובר בפנייה לקהל הנשי.

אמנם בעבר כבר היו ניסיונות בכיוון, אבל הפעם מדובר בדגש משמעותי בתמהיל השיווק של החברה. בחודש יולי היא אף השיקה החברה את האופנוע Superlow, שעוצב במיוחד במטרה לעניין קהל נשי שנכנס לראשונה לתחום האופנועים. ה-Superlow הוא בעל מושב נמוך יחסית, והוא קל יותר ממרבית הדגמים האחרים של החברה.

החברה בהחלט זקוקה לריענון, וזאת לאחר שהמשבר הכלכלי החזיר אותה למספרים של שנת 2001. מלבד הירידה בייצור הכללי, כחמישית מהאופנועים שמוכרת החברה שייכים לסדרה הספורטיבית, הפחות רווחית.

המכירות לנשים מהוות היום 12% מסך המכירות של החברה, וזאת בהשוואה ל-2% בשנת 1995.

במטרה למשוך נשים מינתה החברה לתפקיד הדוברת את מאריסה מילר, שדגמנה בעבר עבור ויקטוריה סיקרט ו"ספורטס אילוסטרייטד". בנוסף להיותה אטרקטיבית לגברים, מילר גם מפגינה כישורי רכיבה, ובכך מהווה מודל לחיקוי עבור נשים.

המינוי הזה הצטרף גם למהלך שיזמה החברה להגדלת המודעות לבטיחות ולחיזוק הביטחון לרכב על אופנועי החברה. בין היתר ערכה החברה אירועים לנשים בלבד, בהם מלבד העברת מידע לגבי בטיחות והצגת מודלים ואביזרים חדשים, ניתנו גם הנחות לרכישה במקום שהובילו לגל של עסקאות.

בנוסף, החברה מפעילה גם שיעורי רכיבה, המתאימים במיוחד לנשים שרוצות לקנות את האופנוע הראשון ולהוציא רישיון נהיגה.