אפל תערער על חיובה בפיצוי של 625 מיליון דולר על הפרת פטנטים

אפל נמצאה אשמה ב-3 הפרות פטנטים של Mirror Worlds ■ אם הערעור של אפל לא יתקבל, יהיה זה אחד מהעונשים החמורים ביותר שהוטלו אי-פעם באשמת הפרת פטנטים

חברת אפל החליטה לצאת נגד החלטת חבר המושבעים בבית משפט בטקסס, שגזר עליה בימים האחרונים לשלם פיצויים בסכום של 625.5 מיליון דולר בשל הפרת פטנטים.

אם יאושר גזר הדין על-ידי השופט ולא יתקבלו התנגדויותיה של אפל, יהיה זה אחד מהעונשים החמורים ביותר שהוטלו אי-פעם באשמת הפרת פטנטים.

חבר המושבעים בבית המשפט בעיר טיילר שבטקסס קבע ביום שישי האחרון כי אפל נמצאה אשמה ב-3 סעיפים של הפרות פטנטים לטכנולוגיות בהן היא משתמשת במוצריה.

את התביעה נגד אפל הגישה חברת Mirror Worlds שהוקמה על-ידי דייויד ג'לרנטר, פרופסור למדעי המחשב מאוניברסיטת ייל, במטרה להפוך את רעיונותיו בתחום למסחריים.

הפטנטים המדוברים נוגעים למאפייני התכונות במחשבי המקינטוש של אפל וכן במכשירי ה-iPhone וה-iPod מתוצרתה.

עם הטכנולוגיות שאפל נמצאה אשמה בגניבתן נמנות Cover Flow, יישום המאפשר למשתמשי המכשירים לדפדף בעטיפות אלבומי מוזיקה ותכנים אחרים; Time Machine, יישום לגיבוי אוטומטי; ו-Spotlight, תוכנה ליצירת אינדקס חיפוש.

לאור הפסיקה החליטה אפל לבקש מבית המשפט לעכב את אכיפת ההחלטה של פסק הדין, בטענה כי ישנם עניינים עליהם היא מעוניינת להגיב. בין השאר מתכוונת אפל לחלוק על האופן בו חושב סך הפיצויים שעליה לשלם.

בשנת 1991, עוד לפני שהאינטרנט הפך להיות חלק מחיי היומיום של חלק נכבד מתושבי העולם, פרסם ג'לרנטר ספר בו הוא פורש חזונות אודות עולם בו אנשים יוכלו לגשת באמצעות המחשב לכמות אינסופית של מידע ותכנים בזמן אמת.

כעשור לאחר מכן השיקה Mirror Worlds את המוצר הראשון והיחיד שלה עד כה - תוכנה המסדרת סוגי מידע שונים על ציר זמן. הממשק של התוכנה עוצב בצורת חפיסת כרטיסיות, כשכל אחת מהן הציגה פיסת מידע מסוג שונה, בין אם מדובר בתכתובת דואר אלקטרוני, מסמך של מעבד תמלילים או עמוד אינטרנט.

תוכנה זו מזכירה באופן מחשיד את יישום Cover Flow של אפל, הנמצא בשימוש במערכת ההפעלה של מחשבי המקינטוש מתוצרתה וכן בתוכנות המותקנות במכשירי ה-iPhone וה-iPod שלה.