רבינטקס וגרדיאן יספקו אפודי מגן למשטרת ספרד בכ-15 מ' ש'

יום-טוב סמיה: התעשיות המקומיות בתחום ביטחון הפנים בספרד נחשבות חזקות מאד ולרוב, הרשויות נוטות לבצע רכש מקומי של רכיבים המפותחים ברחבי המדינה

החברות הישראליות גרדיאן ורבינטקס יספקו למשטרה הפדרלית של ספרד אפודי מגן בהיקף של כ-15 מיליון שקל. מדובר בעסקה של חברת גרדיאן, והיא תספק במסגרתה את האפודים שמתוצרת חברת רבינטקס.

באחרונה, דווח כי חברת רבינטקס קיצרה שבוע הפעילות של עובדיה, במפעל שבבעלותה בבית שאן. מהלך זה נעשה בחודש יולי האחרון, בעקבות הפסדים שנשקפו מהדו"חות הכספיים של החברה. חברת רבינטקס עוסקת בפיתוח ובייצור של אפודי מגן מתקדמים ורכיבי הגנה נוספים, כמו קסדות ופלטות מיגון קרמיות.

בשלוש השנים האחרונות עשתה גרדיאן עסקאות דומות, בהן סופקו אפודי מגן גם למשטרת פורטוגל ולגופי ביטחון אחרים בספרד, בהם משטרת קטלוניה; יחידות משטרה בחבל הבאסקים ועוד. האלוף (במיל') יום טוב סמיה, שותף בכיר ובעל מניות בחברת גרדיאן מסר היום בהתייחס לעסקה עם משטרת ספרד, כי "התעשיות המקומיות בתחום ביטחון הפנים בספרד נחשבות חזקות מאד ולרוב, הרשויות נוטות לבצע רכש מקומי של רכיבים המפותחים ברחבי המדינה. זו הפעם הראשונה שחברה זרה מישראל, זכתה לעדיפות בפרויקט כזה על פני התעשייה המקומית בספרד".

לדברי סמיה, כחברה מומחית בתחום, מבצעים אנשיה גם הדרכות מקיפות ללקוחותיה בספרד ובפורטוגל: "למרות חסמי כניסה קשים וביורוקרטיה מסובכת, הצלחנו לחדור לשוק הזה. הפעילות של גרדיאן נתפשת כגשר מרכזי בין ספרד לבין ישראל ויש בכך כדי להכשיר את הקרקע לקראת קשרים עסקיים עם כוחות המשטרה והצבא בספרד", אמר.

חברת גרדיאן ממקדת את פעילותה בפיתוח ובייצור של מוצרי ביטחון; שירותים לאבטחה חמושה, בדגש על אבטחת אישים בכירים והדרכות בתחומי הביטחון - בהתאם לצרכים של הלקוחות. היא הוקמה ב- 2005 בידי אריאל מזוז ואילן ארזואן, שניהם יוצאי מערכת הביטחון. על בעלי החברה נמנים משקיעים ובהם עו"ד איתן גבאי, משה נמדר ומוני ליימן.