כמה שווה עסקת מכתשים אגן לארז ויגודמן?

ויגודמן קיבל 3.6 מיליון אופציות, 75% מתוכן במחיר מימוש של 20.22 שקל למניה, כך שאם העסקה תצא לפועל, הוא יוכל לממש את האופציות ולקבל תמורתן כ-4 מיליון שקל

מניית מכתשים אגן סובלת מסנטימנט שלילי זה תקופה ארוכה. המניה איבדה כמחצית משוויה בשלוש השנים האחרונות (לא כולל הזינוק היום). כדרכן של הצעות רכש, עם פרסום דבר המו"מ בין מכתשים אגן לתאגיד האגרוכימיה הסיני ChemChina, זינקה היום מניית מכתשים אגן ב-27%, למחיר של 17 שקל למניה. מחיר זה עדיין רחוק מהמחיר במתווה המתגבש עם כמצ'יינה הסינית - 21.7 שקל למניה.

במסגרת העסקה אמורה כמ'צינה לרכוש את מלוא החזקות הציבור בהצעת רכש. באוגוסט אשתקד פרסמה כור הצעת רכש ל-5% ממניות מכתשים אגן. לאחר שהעלתה את המחיר כמה פעמים, היא רכשה אותן לפי מחיר של 18 שקל למניה. מי שהתאפק ולא נענה להצעת הרכש, חשב בהמשך שטעה, בגלל המשך הירידה במניית החברה, שאיבדה 20% בשנה החולפת (לא כולל היום).

בהנחה שהעסקה תצא לפועל, נראה כי הסבלנות הייתה משתלמת, שכן לפי הצעת הרכש החדשה, מחיר המניה גבוה בכ-20% לעומת המחיר בהצעת הרכש הקודמת למניות הציבור.

מי שהנו בעל מוטיבציה לקדם את העסקה הוא המנכ"ל ארז ויגודמן, שנכנס לתפקיד בתחילת השנה. ויגודמן קיבל 3.6 מיליון אופציות, 75% מתוכן במחיר מימוש של 20.22 שקל למניה, כך שאם העסקה תצא לפועל, הוא יוכל לממש את האופציות ולקבל תמורתן כ-4 מיליון שקל.

מנגד, שאר 25% האופציות יישארו הרחק מחוץ לכסף גם בעת העסקה, שכן מחיר המימוש שלהן עומד על 33.04 שקל למניה.