אירופה ננעלה בירידות שערים בהובלת מגזרי הכרייה והבנקאות

מדד המחירים לצרכן בבריטניה נותר ללא שינוי ■ מוקדם יותר גררו היצואנים ביפן את הניקיי לירידה של 2% על רקע החשש מהמשך התחזקות הין

הבורסות המובילות באירופה ממשיכות סיימו את המסחר היום (ג') בירידות קלות: בורסת לונדון ירדה 0.2%; פאריס איבדה כ-0.5% ופרנקפורט ירדה בכ-0.1%. את המגמה השלילית הבורסות היבשת, הובילו מגזר הבנקאות וחברות הכרייה על רקע הירידה במחירי המתכות והנחושת.

נתוני מאקרו חשובים פורסמו היום בבריטניה: תחילה פורסם מדד המחירים לצרכן שנותר ללא שינוי ברמה של 3.1% בחודש ספטמבר בדומה לחודש אוגוסט - בהתאם לציפיות האנליסטים. עם זאת, יש לציין כי האינפלציה בבריטניה עדיין מעל טווח היעד של הבנק המרכזי ועומדת על 2%.

מאוחר יותר פורסם מאזן הסחר בבריטניה, שהראה כי החוב הלאומי ירד ל-8.2 ליש"ט באוגוסט לעומת 8.7 מיליארד בחודש קודם. בשוק ציפו ירידה חדה יותר של כ-700 מיליון ליש"ט ל-8 מיליארד ליש"ט.

חברות האנרגיה גררו גם הן את המדדים באירופה לירידות, כאשר BP ירדה בכ-0.8% - על רקע הירידה הנרשמת במחיר הנפט - כאשר מחירה של חבית עומד כעת על שער של כ-82 דולר בלבד.

מגזר הבנקאות גם הוא חווה יום קשה ומניותיו הכביד על המדדים: בנק Natixis הצרפתי רשם צניחה של 1.7% בערכו ודרדר את הבורסה בפריס.

את האווירה השלילית בשווקים חנכו מוקדם יותר המדדים המובילים באסיה שרשמו ירידות חדות אשר הלכו לקראת נעילת המסחר ביבשת. מדד הניקיי היפני הוביל את המגמה השלילית כשהשיל מערכו מעל 2% במסגרת המסחר הבוקר.

את המגמה השלילית הובילו מניות היצואניות הגדולות ביפן אשר ממשיכות להציג תמונת מצב פסימית על רקע המשך התחזקות הין אל מול הדולר. היום נפל פעם נוספת המטבע האמריקני לשער שמתחת לרמת 82 ין לדולר.

בין היתר בלטה מניית ענקית האלקטרוניקה סוני שאיבדה יותר משני אחוזים מערכה. גם יצרנית הרכב טויוטה מוסיפה להיחלש ומתממשת בשיעור משמעותי.

המשקיעים הושפעו גם מהקשחת תנאי הרגולציה לבנקים מצד הממשל בסין, אשר דרש מששת המוסדות הפיננסים המובילים במדינה להעלות את כמות המזומנים בקופתם בניסיון לצנן את האינפלציה ואת שוק הדיור המקומי.

אמש, נזכיר, נחתם המסחר בוול סטריט ביציבות של המדדים שנעלו יום מסחר במחזור דליל במיוחד (בשל יום קולומבוס שצויין אמש) סביב שער הפתיחה.