בדרך לשביתה? עובדי המחשבים של מזרחי-טפחות מאיימים

280 עובדי חברת "מחיש" פנו להסתדרות בבקשה להכריז סכסוך עבודה שיאפשר להם להשבית את הפעילות בבנק בתוך כשבועיים ■ מוחים על שחיקה מצטברת בשכרם

טרנד השביתות במערכת הבנקאות בישראל מתרחב: עובדי מחיש, חברת המחשבים של בנק מזרחי-טפחות, פנו היום (ג') להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בבנק - צעד אשר יאפשר להם בתוך כשבועיים להשבית את עבודתם ולשבש בכך באופן מהותי את פעילות הבנק וסניפיו.

280 העובדים, המנהלים את כל פעילות המיחשוב והמערכות המתקדמות בבנק, טוענים לשחיקה מצטברת בשכרם לאחר שמשנת 2005 לא נחתמו הסכמי שכר חדשים בבנק. עוד טוענים העובדים כי ההנהלה מבצעת שינויים חד צדדיים המביאים לפגיעה בזכויותיהם ומרעה את מצבם.

יו"ר ועד העובדים, חנן חסן, ציין עם הגשת הבקשה להסתדרות: ""כנראה שרק באמצעות הכרזה על סכסוך עבודה, תלמד ההנהלה שאנחנו לא נעמוד מנגד, שעה שהיא מנסה לרמוס את זכויותיהם הלגיטימיות של העובדים. לצערנו, עולה כי רק באמצעות מאבק בסיועה של ההסתדרות, נוכל לכונן יחסי עבודה הוגנים שבמסגרתם ההנהלה תכיר בזכויותינו".

מבנק המזרחי טפחות נמסר בתגובה: "הודעת ועד מחיש היא תוצאה של חוסר האמון של עובדי החברה בוועד - עובדה היא שרק 88 מתוך כ280 עובדי החברה הביעו תמיכה בוועד הנוכחי".

עוד נכתב בתגובה: "הטענות המופיעות במכתב הוועד חסרות כל יסוד - הדבר הנכון היחיד הוא סירובה הנחרץ של ההנהלה להיכנע לדרישות הוועד ולהעניק הטבות מיוחדות ובונוסים מיוחדים, לחברי הוועד בלבד.עמדה נחרצת זו לא תשתנה".