ויגודמן מנסה להרגיע: ייפגש מחר עם ראשי הוועדים של מכתשים

זאת, יומיים אחרי שעובדי מכתשים אגן איימו ב"מלחמת עולם" ■ יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות: "אם נקבל הבטחה שהמפעלים יישארו בארץ, נוכל לחיות עם העסקה"

יומיים אחרי שעובדי מכתשים אגן איימו ב"מלחמת עולם" על רקע האפשרות שהחברה תימכר לחברת כימצ'יינה הסינית, ל"גלובס" נודע כי המנכ"ל ארז ויגודמן יפגוש מחר (ה') את ראשי הוועדים והמרחבים הרלוונטיים בהסתדרות.

בפגישה ישתתפו יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, יו"ר מרחב אשדוד והשפלה, חיים שייב, וראשי הוועדים של מכתשים בנגב ושל מפעל אגן כימיקלים באשדוד. "אם ינסו למרוח אותנו אנחנו נאזין בסבלנות, אבל נודיע שיש להם 14 ימים להגיש לנו מסמך כתוב וחתום עם הבטחה שהמפעלים יישארו בארץ" - הצהיר בביוף בשיחה עם "גלובס". לדבריו, מסמך שכזה צריך להבטיח שהמפעלים יישארו בארץ לטווח ארוך מאוד, וכי העובדים לא יסתפקו בהבטחה לשנתיים-שלוש.

"אם המנכ"ל וראשי החברה יבהירו לנו שהם מסוגלים לתת לנו ביטחונות חד-משמעיים כאלה, אנחנו יכולים לחיות עם עסקה כזאת", מציין בביוף. "אבל אם יגידו לנו שהם לא יכולים, שזה עדיין מוקדם מדי ושכלום לא ברור, אנחנו נדע שמשטים בנו וגם נדע מה לעשות - והמבין יבין", הוא איים. בביוף לא ציין זאת במפורש, אך רמז כי ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה מיד לאחר הפגישה, אם זו תסתיים שלא לשביעות רצון העובדים.

כזכור, מכתשים-אגן הודיעה השבוע לבורסה כי החברה החלה לאחרונה במו"מ עם חברת כצ'יינה הסינית, שהציעה לרכוש גרעין שליטה בעסקה המשקפת שווי של 2.7 מיליארד דולר לחברה. במכתשים הבהירו כי מדובר במו"מ ראשוני, אולם מהר מאוד התברר כי דנקנר כבר הספיק לבקר בעצמו בסין - מה שחיזק את הרושם כי הוא בוחן ברצינות את העסקה. יחד עם זאת, העסקה טרם קיבלה אור ירוק עקרוני מממשלת סין, בעלת השליטה בחברה.