ביהמ"ש הקפיא את תשלומי דמי החכירה במתחם יגאל אלון בת"א

זאת עד שתתברר תביעת החוכרים, הטוענים כי דמי החכירה שדורשת עיריית ת"א אינם סבירים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו מניעה זמני המשהה את דרישת עיריית תל-אביב מבעלי עסקים באזור ציר יגאל אלון בתל-אביב לדמי חכירה גבוהים. זאת עד שתתברר תובענת החוכרים וייקבעו דמי החכירה בהסכמה.

כפי שפורסם ב"גלובס" ביולי, בעלי עסקים בציר יגאל אלון נדהמו לגלות כי התשלום שדרשה העירייה לתקופת החכירה החדשה גבוה ואינו סביר, כפי שטענו גם אנשי מקצוע.

העירייה רשומה כבעלים של קרקעות ששטחן כ-260 דונם ב-4 מתחמים מרכזיים בציר יגאל אלון: מתחם ביצרון, מתחם אנילביץ', מתחם נחלת-יצחק ומתחם מונטיפיורי.

העירייה החכירה את השטחים לחוכרים שונים לתקופה של 60 שנה שהסתיימה באוגוסט, עם אופציית הארכה ל-49 שנים נוספות. במדריך לחידוש חכירות דרשה העירייה דמי חכירה מהוונים בתשלום מלא לכל תקופת החכירה בשיעור ששווה ל-91% משווי הקרקע. חוכרים בשטחים דומים משלמים 13%-23% משווי הקרקע.

בעקבות הדרישות המופרזות התארגנה קבוצת חוכרים, שהגישה תביעה באמצעות עוה"ד שמואל שוב, הילה לביא וחיים דבוש ממשרד עוה"ד משה שוב ושות'. החוכרים טוענים כי "המדריך לחוכר" שהפיצה העירייה קובע מועדים ברורים שלפיהם על החוכרים להתנהל, ולא מותיר להם כל אפשרות אמיתית לערער על האמור בהם.

העירייה טענה כי מדובר בטיעוני-שווא, וכי העירייה גיבשה נהלים לחידוש החכירה והשקיעה זמן בהכנת מדריך "ידידותי".

השופט אבי זמיר הדגיש בהחלטתו להעניק צו מניעה זמני, כי אי-חתימה על חוזי החכירה לא יפגע בזכויותיהם של החוכרים למימוש האופציה להארכת החכירה לאחר ההכרעה בתובענה, וטען כי ראוי שדמי החכירה ייקבעו לפי מנגנון שמוסכם על הצדדים.