ת"א בדרך ל-1,350

הדשדוש היה זמני, המעו"ף ממשיך לבסס את מגמת העליה

בהתאם להנחת העבודה שהוצגה כאן, תל אביב 25 דשדש מתחת לשיא ההיסטורי ובסופו של דבר פרץ אותו כלפי מעלה. אזכיר שהמהלך מעל 1,170 הוא זה שלימד על הפריצה הצפויה ולכם הדשדוש מתחת לשיא ההיסטורי היה זמני.

מכאן, הדברים פשוטים מבחינת הניתוח הטכני. שלב ראשון, אזור ה-1,238 אמור להיות רמת תמיכה ולהיבחן ככזה. הוא כבר הוכיח את עצמו בימים שני - שלישי ולכן הנחת המוצא היא שנראה את תל אביב 25 ממשיך לעלות. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,247. תמיכה מעל הרמה הזו תיחשב סימן שורי. מהלך מתחת ל-1,247 ובייחוד מתחת ל-1,244 יחשב סימן לעוצמת מוכרים שיחייב מעקב צמוד אחרי התמיכה.

האומדן שניתן לספק כרגע ליעד לעליה של תל אביב 25 מבוסס על יחסי פיבונאצ'י. על פיהם, המדד אמור להגיע ל-1,350. כאשר אפשר יהיה לכוונן את האומדן הזה אעשה זאת. בשלב זה, הנחת המוצא היא כאמור עליה והיא זו שצריכה להנחות אותנו.

גם בוול סטריט נמשכה האווירה החיובית, בינתיים בניגוד לאווירה הדובית שמיחסים לחודש אוקטובר. כמובן שהכל יכול להשתנות ברגע אבל מהבחינה הטכנית, כפי שציינתי ביום ראשון, ה-S&P 500 נמצא חזק בתוך מגמת העליה. המתנדים שלו אומנם נמצאים ברמות גבוהות אבל בתבנית כזו שמלמדת על עוצמה יתרה. היעד הבא לעליה הוא 1,217-1,226 ועד לאזור הזה אין גורם טכני שיפריע למדד לעלות. אם יגיע לשם מהר, אולי יוכל להתממש תיקון חד בסוף אוקטובר שיתן לחודש את הכבוד המפוקפק ה"מגיע" לו.

הגנה על התיק מוקמה מתחת לרמת ה-1,150 נקודות.

עוד מתכות

ביום ראשון התייחסתי לכדאיות הטכנית להשקעה בזהב וכסף. בתיק קניון המניות הגדלתי השבוע את ההשקעה בכסף (יבוא לידי ביטוי בטור על התיק שיתפרסם בשבוע הבא) ואת ההשקעה במתכות בכלל על ידי הוספת מניית North American Palladium (סימול: PAL) שכשמה כן היא עוסקת בתחום הפלדיום לגביו קראתי ניתוח חיובי.

למרות שרכשתי את המניה בעליה של 4% אני חושב שיש לה פוטנציאל לעליה עם תמיכה ב-4.5 דולר. SIL שבקניון, המייצגת את סקטור הכסף, ממשיכה לטפס ולתת תשואה עודפת על ה-S&P500. אין לה היסטוריה טכנית והזינוק שלה נראה כמו טיל אבל הרציונאל הכלכלי והמומנטום מהווים בסיס להמשך החזקתה.