ביקור אחמדינג'אד בצפון: לבנון מדווחת על מזל"טים באוויר

המתיחות בגבול תגיע בשעות הצהריים לשיא, עם סיורו של נשיא אירן באזור דרום לבנון, לאורך הגבול עם ישראל ■ חיזבאללה: מזל"טים ישראלים אוספים מידע על הביקור בדרום

המתיחות בלבנון תגיע היום לשיא, עם פתיחת היום השני של ביקורו ההיסטורי של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד בלבנון. בשעות הצהריים יגיע הנשיא האירני לדרום לבנון, ובישראל עוקבים בדריכות אחר התנהלות ביקורו. אנו מעבירים שידורים חיים לאורך כל היום בערוץ החדשות של חדשות 2 באינטרנט מביקורו של נשיא אירן בלבנון.

גורמים בחיזבאללה אומרים הבוקר כי גורמי המודיעין הישראליים עוקבים אחר לו"ז הביקור של אחמדינג'אד. "המזל"טים הישראלים חגים בשמי דרום לבנון, במיוחד מעל בינת ג'ביל", אומרים היום גורמים בארגון. "משימתם של המזל"טים היא לרגל ולתעד את הפעילות על אדמת לבנון".

אותם גורמים הוסיפו כי ביומיים האחרונים גם יוניפי"ל מתגבר את כוחותיו לאורך גבול ישראל-לבנון. "הכוחות עורכים סיורים באזור שער פאטמה, כפר קילה, עדייסה ובינת ג'בייל", אמרו הגורמים. בעדייסה נהרג לפני כחודשיים סא"ל (מיל') דב הררי בתקרית הירי הקשה בין צבא לבנון לכוח צה"ל.

יחנוך את "כיפת הסלע" בדרום לבנון

אחרי שנועד אתמול עם נשיא לבנון, בכירים בממשל ונאם מול עשרות אלפי שיעים בפרבר הדרומי של ביירות, פתח אחמדינג'אד את יומו כבר בשעה 07:30 בפגישות במלונו עם בכירים לבנוניים ואנשי דת. לאחר מכן הגיע לאוניברסיטה בביירות, שם קיבל תואר דוקטור של כבוד בתחום מדעי המדינה והפוליטיקה.

בנאום ארוך שנשא התייחס לחשיבות הידע וההשכלה שהאדם צריך לרכוש, כדי שזה ישמש אותו בכל תחומי החיים. באחת הדוגמאות שהעניק התייחס אחמדינג'אד גם לסוגיית הגרעין האירני, והדגיש כי מדובר באנרגיה לצרכי שלום.

"הנציגים האירופים דרשו מאיתנו לסגור את מרכזי המחקר הגרעיניים שלנו", אמר אחמדינג'אד בנאומו. "אך במקביל הם ממשיכים להשתמש באנרגיה גרעינית שלהם". בהמשך תקף הנשיא האירני את ארצות הברית וישראל וטען כי הן "מקור כל הסכסוכים באזור".

מאוחר יותר צפוי אחמדינג'אד לערוך ארוחת צהריים עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, בפגישה שנדחתה מאתמול. בשעות הצהריים יחל הביקור המתוח והמתוקשר בדרום, עם סיור בבינת ג'ביל, כפר קאנא, מארון א-ראס וכפר קילה.

במהלך ביקורו בדרום יחנוך אחמדינג'אד מספר פרוייקטים אירניים, ובהם מוזיאון ובו דגם מוקטן של כיפת הסלע. אמש חתם הנשיא האירני על שורה של הסכמי שיתוף פעולה עם עמיתו הלבנוני, במסגרתם אישרה אירן סיוע של 450 מיליון דולרים נוספים.

על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים הבוקר, צפוי הנשיא האירני לשוב לביירות בשעות הערב, להיפרד מהנשיא האירני ולסיים את ביקורו הרשמי במדינה. הדיווחים הבוקר סותרים את הדיווחים אמש, לפיהם תיתכן פסגה בביירות, בהשתתפות ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.