מעל התחזיות: ג'נרל אלקטריק הרוויחה 3.2 מיליארד ד' ברבעון

הכנסות החברה ירדו ב-5% ל-35.9 מיליארד דולר ופספסו את התחזיות בשוק ■ צבר ההזמנות עומד על 172 מיליארד דולר

ג'נרל אלקטריק , חברת הענק מארה"ב החולשת על ענפי התעשייה והפיננסים ואשר מייצרת מוצרים מגוונים - ממקררים ועד רכיבים לתחנות כוח, דיווחה היום (ו') על רווח נקי של 3.2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 ועקפה את התחזיות המוקדמות בשוק. עם זאת, החברה פספסה את קונצנזוס תחזיות ההכנסות.

הכנסות החברה ירדו ב-5% ל-35.9 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים בשוק ציפו ל-37.67 מיליארד דולר. הירידה בהכנסות נובעת הן מירידה במכירות ציוד תעשייתי, אך גם בגלל ירידה טבעית הנובעת ממכירת חטיבת GE ביפן. בשורה התחתונה, כאמור, החברה הרוויחה 29 סנט למניה בעוד שבשוק ציפו לרווח של 27 סנט למניה.

ג'ף אימלט, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק, שחרר הצהרות אופטימיות בדברים שכתב מראש ופורסמו בדו"חות הכספיים: "בפעם הראשונה מזה 8 רבעונים, אנו רואים עלייה בהזמנות הן בציוד והן בשירותים. ההזמנות לציוד עלו ב-9%, כולל עלייה של 33% בתשתיות טכנולוגיה. אנו חווים ביקושים חזקים מאוד בחו"ל, כולל הזמנה של 60 מנועי מטוסים מאיחוד האמירויות. ההזמנות של מוצרי בריאות מסין והודו עלו ב-20% בסך הכל, צבר ההזמנות שלנו עומד על 172 מיליארד דולר".

אם כוללים הוצאות חד פעמיות של GE ברבעון השלישי, הרי שהרווח הנקי היה יורד ב-18% ל-2.06 מיליארד דולר. עם זאת, בוול סטריט מייחסים חשיבות רבה יותר לרווח הנקי ללא הוצאות חד פעמיות, כך שמבחינה זו מדובר ברבעון שני ברציפות של צמיחה ברווח של GE.

מניית GE עלתה ב-14% השנה, על רקע האסטרטגיה אותה מוביל אימלט להקטין את החשיפה לפעילות פיננסית ובמקביל להגדיל הפעילות התעשייתית. אימלט אף החליט בחודש יולי האחרון להגדיל את הדיבידנד שהחברה מחלקת לבעלי המניות ולהשיק תוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה (BuyBack). בנוסף, בשבוע שעבר רכשה GE חברה מתחום האנרגיה.