סוכני הביטוח נגד המיזם של שלמה ביטוח ורמי לוי: "קוריוז"

לשכת סוכני הביטוח: "מדובר בזילות המקצוע ובשלב בעייתי בהידרדרות הענף" ■ שלמה ביטוח: "בשנתיים האחרונות הובלנו את התפיסה של להיות 'חברת סוכנים'"

סוכני הביטוח מאשימים את חברת שלמה ביטוח בפגיעה בסוכני הביטוח בגלל חבירתה לרשת הקמעונאות רמי לוי למכירת ביטוחים בסניפי רשת הקמעונאות. "מדובר בזילות המקצוע ובשלב בעייתי בהידרדרות הענף", אומרים בלשכת סוכני הביטוח, בראשות הנשיא אודי כץ, ומוסיפים כי מדובר ב"קוריוז", שייכשל לדבריהם.

"לפני שנתיים הושקה שלמה ביטוח וחרתה על דגלה שתפעל באמצעות סוכני הביטוח. כעת הם מקימים לעצמם מערך מכירות ישיר", אומרים בלשכת סוכני הביטוח. "סוכנים רבים מתנגדים לכך".

בנוסף הם תוקפים את שיתוף-הפעולה הנרקם בין שלמה ביטוח לבין רמי לוי , ואומרים כי "השיטה מדרדרת את המקצוע לרמת שוק".

בלשכה מאשימים את שלמה ביטוח בכך שניסתה לאחוז במקל בשני קצותיו - לצמוח דרך סוכנים וכעת לפתח תיק ישיר. "כל חברה שניסתה לעקוף את הסוכנים נכשלה", מזהירים בלשכה. "זה לא יעבור". בלשכת סוכני הביטוח מתכוונים לקיים בימים הקרובים דיון בנושא.

בחברת שלמה ביטוח, שבבעלות קבוצת שלמה sixt של שלמה שמלצר, יוצאים נגד ההתקפות. "בשנתיים האחרונות הובלנו את התפיסה של להיות 'חברת סוכנים'. מה שעשינו בתקופה זו עבור הסוכנים אף חברה לא עשתה", אמר מנכ"ל שלמה ביטוח, צבי ליבושור. "אם הפיילוט שלנו עם רמי לוי יוכתר בהצלחה, נתרחב לכל סניפי הרשת וניצור מקורות פרנסה לסוכני ביטוח, וזה לא דבר של מה בכך", אמר.