הבאזז השלילי סביב הגיימינג הפיל מניית EA ושאר היצרניות

אחד מכותרי הדגל של החברה, Medal Of Honor, ספג ביקורות שליליות והמניה ירדה ב-9% בוול סטריט בשבוע שעבר

ענקית המשחקים אלקטרוניק ארטס (EA) בנתה רבות על הפרק החדש בסדרת משחקי הפעולה המצליחה שלה, Medal Of Honor. בשבועות האחרונים המניה טיפסה ב-15%, יחד עם ציפיות גבוהות, אבל השקת המשחק ביום שלישי שעבר איכזבה והפילה איתה את המניה, שירדה מאז ב-9%.

המשחק ספג ביקורות לא מחמיאות, שבין היתר, טענו כי הוא דומה מדי לפרק הקודם בסדרה. באתר המשחקים GameSpot נתנו למשחק את הציון הבינוני 7.5, כשהביקורת עצמה לא קטלה את הכותר, אלא ציינה שמדובר במשחק שלא מצליח לחדש שום דבר בז'אנר.

אריק בנדר, מחברת המחקר MKM אמר ל"מרקט ווטש" כי הציונים שהמשחק קיבל הם אכזבה, בהתחשב בכך ש-Medal Of Honor יצר הרבה הייפ בעקבות הקאמבק שלו. עוד אמר בנדר כי למשחק עדיין יש סיכוי להניב רווחים פוטנציאליים ל-EA, שמחזיקה בזכויות למותג הזה.

ירידה במכירות בחודש ספטמבר

אבל EA לא לבד וגם יצרניות משחקים אחרות ספגו ירידות במחירי המניות בימים האחרונים. בסוף השבוע פרסמה חברת המחקר NPD את הדו"ח החודשי שלה על נתוני מכירות המשחקים בארה"ב, שהציגו ירידה של 6% במכירות בספטמבר 2010 לעומת החודש המקביל אשתקד.

מדובר בנתונים מאכזבים למדי, לאחר שבתעשייה בנו על השקת פרק ההמשך בסדרת הפעולה המצליחה של מיקרוסופט לאקס בוקס 360 - Halo Reach, שיקפיץ קדימה את המכירות. על אף ש-Halo מדורג במקום הראשון במכירות, ההשוואה היא מול חודש ספטמבר אשתקד בו יצא משחק המוזיקה המוצלח של רוק בנד ביטלס. ב-NPD לא ציינו את נתוני המכירות של Halo, שיצא באופן בלעדי לקונסולה של מיקרוסופט, בניגוד לרוק בנד שמגיע למספר קונסולות במקביל.

נתוני המכירות החלשים יחסית לחודש ספטמבר גרמו ביום שישי לירידה במחירי המניות של מפיצות המשחקים הגדולות. מלבד EA, גם אקטיויז'ן-בליזארד ירדה ב-1.5%, Take Two Interactive ירדה ב-2% ו-THQ ירדה ב-0.5%. גם רשת המשחקים הגדולה Gamestop ספגה ירידה של 2.8% במנייה שלה.

על-פי נתוני NPD, הירידה במכירות המשחקים נמשכה על-פני רוב חודשי השנה האחרונה. אחת הסיבות לכך היא השינוי בהתנהגות הצרכנים, שפחות רצים לקנות משחקים חדשים וממשיכים לשחק במשחקים קיימים, המאפשרים בילוי ממושך יותר הודות לאפשרויות שונות כמו משחק אונליין. בנוסף, מכירות המשחקים בפורמט של דיסקים נפגעות לאור היכולת לרכוש חלק מהכותרים באמצעות הורדה דיגיטלית.