יובל בן-זאב על אפי פיתוח: "הפוטנציאל טרם הופנם"

כלל פיננסים בעקבות פגישה עם הנהלת החברה: "ייתכן כי שווי הספרים של אפי פיתוח (1.54 דולר) מהווה רק את תחילת הדרך למניה הנסחרת ב-1.13 דולר"

כלל פיננסים מפרסמים היום (ב') סקירה אופטימית על אפי פיתוח בעקבות פגישה שקיימה הנהלת החברה הבוקר עם משקיעים מוסדיים בישראל. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מעביר רוח הדברים שהועלו בפגישה ומעלה כמה נקודות חיוביות באשר לעתיד חברת אפי פיתוח.

בן זאב מעריך כי הפוטנציאל של החברה טרם הופנם ושווי הוגן למניה צפוי להיות סביב ההון העצמי, מחיר הגבוה בכ- 36% מהמחיר הנוכחי. "אנו סבורים כי הפרויקטים המובילים של החברה ובראשם קניון רוסיה (מוסקו סיטי) מגלמים ערך עודף משמעותי על ערכם בספרים", כך אמר היום בן זאב.

עוד מציינים בכלל פיננסים כי החברה מסרה עדכון חיובי לגבי קניון רוסיה. נכון להיום כ- 65% מהשטחים בפרוייקט מושכרים במחיר ממוצע של כ- 1,150 דולר לשנה והחברה חוזרת על הערכותיה לפתיחה בתחילת דצמבר עם חוזים חתומים לכ- 70%-80% מהשטחים.

איתות חיובי נוסף שמעבירה החברה בפגישה הוא לגבי קניון טברסקיה. בכלל פיננסים מציינים כי פרוייקט זה הינו בעל חשיבות רבה ליצירת הערך בעתיד והעדכון המהותי לגביו הוא כי עבודות הכנת התשתית מתקדמות בהתאם לתכניות וכי לפני שבוע פרסמה עיריית מוסקבה הודעה לפיה היא מרוצה מעבודות היזם, הודעה המפיגה חששות שהיו לאחר התפטרות ראש העיר לושקוב.

יובל בן זאב רואה פוטנציאל רב גם בפרוייקט ברצקייה. מדובר בפרוייקט של כ- 50 אלף מ"ר המשלב משרדים, מגורים ושטחים מסחריים וממוקם בסמוך לפרוייקט 4 Winds של החברה לא רחוק מטברסקיה. הפרוייקט בתכנון ותחילת הבניה צפויה במהלך 12 החודשים הבאים. החברה העריכה כי פוטנציאל מכירת הדירות הינו במחיר של 10,000 דולר למ"ר (מגלם פוטנציאל רווח של למעלה מ 100 מיליון דולר על ההשקעה) אך היא מעדיפה לשנות ייעוד למשרדים בהם ניתן להרוויח סכומים גבוהים עוד יותר עם שכ"ד של כ- 1,500 דולר למ"ר בשנה.

נקודה חיובית נוספת שהעולתה בפגישה מתייחסת לאפשרות שפרוייקט קונצובו קם לתחייה. העליה בביקוש למגורים לצד התקדמות בתהליכי התכנון עשויי להעיר לתחייה את פרוייקט הענק הזה הממוקם במערב מוסקבה. סך זכויות הבניה עומדות על כ- 1.5 מ' מ"ר והחברה מתחילה לקדם את השלב הראשון שלו בשטח של 300 אלף מ"ר, תוך שהיא בוחנת שיתופי פעולה עם חברות אחרות בתחום. פרוייקט זה שערכו בספרים כ- 77 מיליון דולר עשוי להביא בתוך 3-5 שנים הצפת ערך של מאות מיליון דולר והוא לבדו עשוי להזניק את החברה קדימה.

עוד נקודה שמזינה את רוח האופטימיות היא העובדה כי הבניה באוזקרובסקיה לקראת השלמה. מדובר בפרוייקט משרדים בשטח של כ- 50 אלף מ"ר, אשר לגביו מתנהל מו"מ להשכרה העושיה להניב שכ"ד שנתי של כ- 30 מיליון דולר.