נילי פריאל ליועמ"ש: תן לי לשלם קנס ולסיים את פרשת הפיליפינית

יום לאחר שהפיליפינית "נמצאה" ע"י רשת ב' כותבת פריאל לוינשטיין: "עוד בחקירתי הראשונה לפני חודשים רבים אישרתי כי העסקתי עובדת זרה ללא קבלת היתר"

נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, שבה ומודה כי העסיקה בביתה עובדת ניקיון זרה בלא היתר - ומציעה לשלם את הקנס המוטל על עבירות כאלה ולסגור בכך את הפרשה - כך עולה ממכתב דחוף ששיגרה היום (ב') פריאל ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

אתמול (א') הודיע היועץ המשפטי כי אם יתקבל מידע חדש בנושא, כולל איתור העובדת הזרה, יבחן אותו כמקובל וישקול לפתוח מחדש את תיק החקירה.

"עוד בחקירתי הראשונה לפני חודשים רבים", כתבה פריאל במכתבה לוינשטיין, "אישרתי כי העסקתי עובדת זרה ללא קבלת היתר. כבר אז הבעתי את צערי, ואני חוזרת ונכונה היום לשלם את הקנס כפי שהמדינה מטילה במקרים אלה. אני סבורה כי כך ניתן להביא את הנושא לידי סיום. מצפה לקבל תשובה בהקדם".

בשלב זה טרם התקבלה תגובה מלשכתו של היועץ המשפטי למכתבה של פריאל.

על-פי הערכות שנשמעו, מכתבה של רעיית שר הביטחון נשלח במטרה לסיים את הפרשה בהסדר כופר או הסדר טיעון, במטרה להימנע מלפתוח מחדש את החקירה ולהימנע מזימונו של ברק עצמו לחקירה בפני חוקרי משרד התמ"ת.

אתמול הורה שופט בג"ץ יורם דנציגר לפרקליטות ולבני-הזוג ברק להשיב לעתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל בתוך כשבועיים.

ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת תדון ביום רביעי הקרוב בהצעת חוק ממשלתית להחמרת הענישה על מעסיקים של עובדים זרים בלא רישיון. במסגרת זו יוכפלו הקנסות שיוטלו על מעסיקי עובדים זרים ללא רישיון, וכן תוגבר האכיפה על עבירות אלה.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם, ציין כי מדובר במקריות, וכי סדר היום לישיבת ועדת החוקה נקבע כבר לפני שבועות ארוכים. הצעת החוק הממשלתית עברה בקריאה ראשונה, והיא מונחת על שולחן ועדת החוקה להכנה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

אתמול בבוקר ראיינה כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה, את העובדת הזרה, ימים אחדים אחרי הודעת לשכת היועץ המשפטי לממשלה על ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד ברק ופריאל, בנימוק שהרשויות לא הצליחו לאתר את העובדת. בעקבות מכתבי תלונה ששיגרו ליועץ עמותות ציבוריות וחברי כנסת, הודיע וינשטיין כי יסכים לפתוח מחדש את התיק בחשד להעסקה שלא כדין של עובדת זרה.