חבר ועד חב' חשמל לעיני: להדיח מצוות מו"מ חברי ועד שקודמו

יו"ר ועד המהנדסים במרחב צפון בחברת חשמל, יעקב חי, פנה לעיני לאחר ששניים מחבריו לוועד קודמו לפני שבועיים לדרגה של מנהלי מחלקות וזכו לתוספות שכר והטבות משמעותיות

יו"ר ועד המהנדסים במרחב צפון בחברת חשמל, יעקב חי, פנה הבוקר (ב') למזכ"ל ההסתדרות, עופר עיני, וביקש כי יורה על הוצאתם של שניים מחבריו לוועד מצוות המשא ומתן לרפורמה בחברה. זאת, לאחר שהשניים קודמו לפני שבועיים לדרגה של מנהלי מחלקות וזכו לתוספות שכר והטבות משמעותיות.

"גלובס" חשף אתמול כי הנהלת חברת חשמל אישרה לקדם את השניים, מוטי לוי ומשה לוי, ערב השלב הקריטי במשא ומתן לרפורמה בחברה. בין היתר, אמורים השניים לייצג את העובדים בדיונים על תוכנית הפרישה ההמונית, ההתייעלות ומתן סמכות להנהלה לפטר עובדים, במסגרת מה שמכונה "גמישות ניהולית".

כמו כן, נודע ל"גלובס" כי במסגרת הדיונים על הגמישות הניהולית, תידון הצעה להעביר את כל המנהלים בחברה מדרג מנהל מחלקה ומעלה לחוזים אישיים. במכתבו לעיני טוען חי כי קידומם של השניים אינו אלא אתנן על תמיכתם ברפורמה, וכי בהעלאה מגולמות הטבות שכר משמעותיות ובהם תוספת למשכורת של אלפי שקלים, העלאת אחוזי ההפרשה לפנסיה והשתתפות החברה בהוצאות רכב, טלפון נייד וכד'.

חי דורש "למנוע מהם כל מגע ישיר עם הנהלת החברה בכלל, ועם מנכ"ל החברה בפרט, ולפעול לכך שההחלטות בנושא השינוי המבני יתקבלו תוך שקיפות מלאה ותוך מחויבות מלאה לעובדים אותם מייצג ועד העובדים".