עונש - גירסת הכללית: עובדת טעתה ואולצה להתחפש ל"חמודי"

כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות" ■ א' מאזור ירושלים טעתה בהקלדת המחאה - והמנהלת שלה הכריחה אותה להתחפש ל"חמודי" ולשעשע את הילדים בסניף הקופה

עונש לא חינוכי בקופת-חולים כללית: א', תושבת אזור ירושלים ועובדת בקופת-החולים, היתה אמורה להקליד פרטי המחאה בנקאית במחשב. לרוע מזלה, בטעות היא הקלידה סכום של 600 שקל - סכום שונה מסכום ההמחאה הנכון. כך דיווח היום (ד') העיתון "ידיעות אחרונות".

המנהלת של א', שגילתה את הטעות, כעסה ושלחה את א' לביתה עם בקשה יצירתית: לבחור את העונש הראוי לה. בבוקר למחרת העונש כבר חיכה לה: להתחפש ל"חמודי", אותה בובת ילד מצויר וחייכן מהפרסומת של הקופה, ולהסתובב בכל המרפאה על מנת לשעשע את הילדים.

א' מספרת כי ביצעה את העונש שכן היא חששה מפיטורים. "נפגעתי מאוד. לא הפסקתי לבכות אחרי שחזרתי הביתה. זו היתה השפלה, השפלה גדולה. מדובר בתלבושת בובה מאוד חמה, כולה צמר, ונחנקתי מהחום. המזל שלי שלא רואים את הפנים שלי, אבל מה אני אעשה - בכיתי שם וכאבתי מאוד על העונש המוזר הזה".

בעקבות פרסום הידיעה, זומה המנהלת לשיחת הבהרה שתתקיים היום. גורם בכיר בקופת-חולים כללית הגדיר את העונש "שערוריה, דבר הפוגע בקופה כולה".

מקופת-החולים נמסר כי "ההנהלה רואה בעובדים את המשאב המרכזי והחשוב בארגון. הנושא שהוצג בפנינו נמצא בבדיקה מהירה ואינטנסיבית, ואנו מטפלים בו במלוא הרצינות והרגישות הנדרשת".