את המאמר של בן-לאדן כבר קראתם?

גם טרוריסטים זקוקים לחשיפה. הפתרון: "אינספיירד" - מגזין הבית של אל-קאעידה

אפשר להגיד הרבה דברים על אל-קאעידה, אבל אי-אפשר לומר שהארגון הזה אינו קשוב לרחשי הציבור. קלטות וידיאו ואודיו מתוך מערה בין ההרים זה טוב ויפה, אבל בקצב שבו העולם חי היום, גם טרוריסטים זקוקים למעט יותר חשיפה. הפתרון: "אינספיירד", מגזין הבית של אל-קאעידה, שיוצא בתימן.

בגיליון של החודש הזה יש גם צ'ופר מיוחד: מאמר המערכת מאת אוסמה בן-לאדן, שמדבר - הפתעה - בשבחי הג'יהאד.

עוד במגזין: מהו המקום הטוב ביותר לביצוע פיגוע, למה המערב צריך לספוג את זעם האל, דיון ב"חוויה הג'יהאדית", מאמרי הדרכה, סיפורים מאחורי הקלעים של פיגועים שונים ("מבצעים", הם קוראים לזה) ואפילו מדור מכתבים למערכת, עם תמונות הכותבים.

פריד זכריה, עיתונאי "ניוזוויק" ו-CNN שהביא את הסיפור השבוע בתוכניתו "GPS", נעצר על כתבה עם משמעויות מעניינות במיוחד. מדובר בסיפור בגוף ראשון שכותרתו: "אני גאה להיות בוגד באמריקה". הכתבה הזו ראויה לציון מיוחד, משום שהיא מייצגת את הגישה ההולכת וגוברת של הג'יהאד העולמי, שלפיה טרור צריך לבוא מבפנים, מאזרחיה של אותה מדינה.

זכריה הציג בתוכניתו נקודה נוספת למחשבה: כמעט כל המאמרים והכתבות שמדריכים את הקורא כיצד לבצע פיגועים מתעדפים פעולות טרור קטנות - סכין פה, אקדח שם, עובד מדינה פה, אזרח תמים שם. איפה מטוסי הענק שמפילים מגדלים ואיפה פיגועי הסכין הקטנים של היום, שואל זכריה באירוניה - ורומז כי מתחבאת כאן הודאה של אל-קאעידה על היחלשותו.

רק שאלה אחת נותרה ללא מענה: כמה עולה לפרסם במגזין הזה?