RIM מגיבה לג'ובס: "אפל חיה בבועה ורואה רק מה שהיא רוצה"

ג'ובס טען שמחשבי לוח קטנים, כמו הבלקברי, ייעלמו מהשוק ■ בלסילי: "הם יתפסו נתח שוק נאה"

חיצי הביקורות העוקצניים ששלח שלשום (ב') מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, אל עבר מתחריו בשוק מחשבי הלוח והטלפונים החכמים הביאו למתקפת נגד. ג'ים בלסילי, המנכ"ל המשותף של חברת RIM הקנדית, יצרנית הבלקברי ומתחרתה של אפל בשוק הטלפונים החכמים, אמר כי התקפותיו של ג'ובס משוללות כל היגיון מחוץ לבועה שאפל חיה בה.

מתקפה מתמשכת

ג'ובס טען השבוע כי מחשבי הלוח החדשים, בעלי מסך 7 אינץ', שאמורים להתחרות באייפד של אפל, לו מסך של 10 אינץ', "ייעלמו כלעומת שבאו". ג'ובס לגלג גם על היקף מכירות הבלקברי של RIM, שהיה מצומצם משמעותית מזה של האייפון של אפל ברבעון האחרון.

"אלה מאיתנו שחיים מחוץ לבועה של אפל יודעים שמחשבי הלוח בעלי מסך ה-7 אינץ' יתפסו נתח נאה מהשוק", אמר בלסילי אתמול בתגובה להצהרות של ג'ובס. הבלקברי של RIM, האייפון של אפל ושורה ארוכה של מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים נמצאים במאבק אגרסיבי על ליבם של הצרכנים בשוק הטלפונים החכמים המתפתח. בשוק מחשבי הלוח, לעומת זאת, אפל עדיין נהנית מהיותו של האייפד המוצר הראשון והמגדיר של הקטגוריה ומהיתרון שעובדה זו מקנה לה על פני החברות המתחרות.

RIM רוצה לקפוץ גם היא על גל מחשבי הלוח ובתחילת ספטמבר השנה הודיעה כי היא מפתחת מחשב לוח בשם PlayBook, אותו היא תתחיל למכור בתחילת השנה הבאה. ב-RIM הדגישו כי בניגוד למוצריה של אפל, המחשב החדש מתוצרתה עתיד לתמוך בטכנולוגיית המולטימדיה פלאש, עובדה המעניקה לו יתרון על פני האייפד. באפל, כמובן, מתקשים לקרוא לכך יתרון.

אין זו הפעם הראשונה בה שתי החברות המתחרות מחליפות מהלומות מילוליות. ביולי האחרון, כשג'ובס פטר את התלונות על בעיות הקליטה במכשירי האייפון 4 בטענה כי מדובר בבעיה הקיימת בכלל הטלפונים החכמים, כולל בבלקברי, מיהרו ב-RIM לציין שעד כמה שידוע להם האייפון הוא המכשיר היחיד עם בעיות מסוג זה.

"קשה להשוות את נתוני המכירות"

על השמחה לאיד של ג'ובס בנוגע למכירות הנמוכות של הבלקברי מול אלה של האייפון אמר בלסילי כי "קשה להשוות בין הנתונים מפני שהרבעונים הפיננסיים של שתי החברות אינם חופפים". לדבריו, בעוד הרבעון של RIM הסתיים ב-28 באוגוסט, זה של אפל הסתיים ב-25 בספטמבר.

"הביקוש לטלפונים חכמים בספטמבר הוא גדול יותר בדרך כלל מהביקוש אליהם בחודשים הקיץ", הסביר בלסילי, שהוסיף כי יתכן ש-14.1 מיליון יחידות האייפון שנמכרו ברבעון באו על חשבון מכירות נמוכות יחסית של המכשיר ברבעון שלפני כן. היקף מכירות הבלקברי ברבעון הגיע ל-12.1 מיליון יחידות. "כרגיל, באפל מעדיפים לראות רק את מה שהם רוצים. אני מאמין שבמוקדם או במאוחר גם האנשים שחיים בבועה של אפל יבינו שמספרים להם רק חצי מהסיפור", סיכם בלסילי את דבריו.