פרנדלי אנרג'י הישראלית תספק פאנלים סולאריים לאיטליה

היקף העסקה - 15 מיליון אירו ■ העסקה תבוצע יחד עם AEG ■ פרנדלי אנרג'י מנסה כבר תקופה ארוכה להוביל שני מיזמים להקמת תחנות כוח פוטו-וולטאיות באזור אשלים שבנגב

חברת פרנדלי אנרג'י הישראלית וחברת AEG יספקו פאנלים סולאריים להפקת אנרגיה פוטו-וולטאית בהיקף של כ-15 מיליון אירו להקמת שדות סולאריים בדרום איטליה. מדובר בפאנלים מסוג מונו-קריסטלין המיוצרים על-ידי החברה הסינית Gesolar. פרנדלי אנרג'י, בניהולו של דני דנן, חתמה לפני כשנה על הסכם בלעדי לשיתוף פעולה עם היצרנית הסינית ובמסגרתו, הישראלית משווקת את תוצרתה בארץ ובאיטליה.

על-פי העסקה שנחתמה בימים האחרונים, היצרנית הסינית תספק באמצעות AEG כ-50 אלף פאנלים סולאריים שייצרו כ-10 מגה של חשמל בחוות סולאריות בדרום איטליה. הפאנלים יותקנו, בין השאר, על חממות המשמשות לגידולים חקלאיים והתקנתם תחל בראשית 2011. את ההתקנות יובילו צוותים מזרוע האנרגיה של חברת AEG.

עסקה ראשונה בחו"ל

מבחינת פרנדלי אנרג'י, שהוקמה ב-2009, מדובר בעסקה הראשונה שלה בחו"ל. בחודשים האחרונים השלימה החברה התקנה של כמה עשרות יחידות להפקת אנרגיה סולארית אצל לקוחות פרטיים ומסחריים ברחבי הארץ. מנתונים שמסר דנן עולה כי היקף ההכנסות מהתקנות אלה נאמד בכ-12 מיליון שקל ולרשותה צבר הזמנות בהיקף של יותר מ-21 מיליון שקל.

"היעדר היציבות בשוק הישראלי דחף אותנו לחפש את השווקים בחוץ והעסקה עם AEG באיטליה מהווה מבחינתנו דריסת רגל ראשונה בשוק זר", אמר דנן. "הדמיון בין השוק הישראלי לזה שבדרום איטליה מדהים מבחינת האקלים, ולכן הוא נוח לפעילות שלנו". לדבריו, טרם החתימה על העסקה, ביקרו מומחים לבקרת איכות מטעם AEG במפעל הייצור של החברה הסינית, כדי לבדוק את אמינות המערכות ולעקוב אחר ביצועיהן.

תקועים באשלים

פרנדלי אנרג'י מנסה כבר תקופה ארוכה להוביל שני מיזמים להקמת תחנות כוח פוטו-וולטאיות באזור אשלים שבנגב. "שתי התוכניות האלה תקועות בגלל ביורוקרטיה. אנחנו מחכים כבר זמן רב לשינויים בתב"ע של השטח, המוגדר בינתיים כחקלאי. קשה מאוד להתקדם בנושאים האלה והסחבת מרתיעה הרבה משקיעים מחו"ל", אמר.

ביחס להשקעות זרות בתחומי האנרגיה המתחדשת בארץ, אמר דנן כי במהלך השבועות הקרובים עתידים לבקר בישראל בכירים מזרוע האנרגיה של AEG, בניסיון לבחון היתכנות לעסקאות עתידיות. "ביחס לשוק האיטלקי, לישראל יש הרבה מאוד מה ללמוד: שם אין חסמים ביורוקרטיים וזה מתבטא מיידית בעבודות בשטח.

"אני מכיר לא מעט חברות, כמו AEG, שרוצות להגיע ולהשקיע אך כשהן מבינות את הקצב שבו דברים קורים הן בורחות. הן מתייחסות לישראל כמדינת עולם שלישי בנושאי אנרגיה מתחדשת. כל עוד המדינה לא תקבע מדיניות ברורה ויוסרו חסמים, העולם ימשיך לזלזל בנו", אמר.