"חברות רוצות שת"פ עם IBM כי השוק קשה מבעבר"

שוק המחשוב של היום הוא ג'ונגל אמיתי בכל הנוגע לחברת סטארט-אפ שמנסה למצוא את דרכה ■ מה עושים כאשר רואים את החברות הגדולות בתחום קונות מכל הבא ליד?

שוק המחשוב של היום הוא ג'ונגל אמיתי בכל הנוגע לחברת סטארט-אפ שמנסה למצוא את דרכה. מה עושים כאשר רואים את החברות הגדולות בתחום קונות מכל הבא ליד? התשובה האולטימטיבית עבור סטארט-אפ היא "להירכש, ועדיף בפרמיה מכובדת", כזו שלא מעט חברות ציבוריות נהנות ממנה. אבל רוב החברות פשוט פונות לחפש מקלט אחר בקרב ענקיות המחשוב.

מייקל ריגל, שישתתף בכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" בשבוע הבא, סגן נשיא ב-IBM, בקבוצה העוסקת בקשרים עם מפתחי תוכנה (ISV), אומר כי "כאשר רואים את המיזוגים שמתרחשים בשוק, לחברות רבות יש מוטיבציה מוגברת לשתף פעולה עם IBM. הן מעדיפות לחסות תחת חברה גדולה שכן השוק קשה היום מבעבר".

ריגל מייחס חלק מהמוטיבציה לאסטרטגיית "הכדור החכם" שאמורה לספק ניתוח חכם של נתונים מהתקני תקשורת השונים. "חברות רואות שכאשר אנחנו מדברים על העיר החכמה, אנחנו מביאים גופי ממשל, יחד עם מנהיגים עסקיים. הם יודעים שזו הזדמנות עסקית מעניינת, ורוצים לקחת חלק ממנה".

ריגל מתמקד בתחום הקלינטק בו שמה IBM דגש על יוזמת הכדור החכם ולדבריו, החבירה של IBM לחברות ענק בתחום האנרגיה מעודדת את הספקים לשיתוף פעולה מוגבר.

המשמעות באה לידי ביטוי במספרים.

לדבריו, "בשנה וחצי האחרונות היו 1,200 חברות חדשות שביקשו להיכנס לתוכנית השותפויות איתנו. זה מעיד עד כמה החברות מנסות להיות שותפות שלנו בתוכנית הכדור החכם". ל-IBM יש יותר מ-10,000 חברות איתן היא משתפת פעולה כיום.

בישראל פועלת IBM בנושא זה באמצעות יחידת GTU - Global Technology Unit.

על-פי נתוני IBM, החברה משתפת פעולה עם יותר מ-150 חברות. הצוות הישראלי כבר יצר קשר עם 1,600 חברות סטארט-אפ ומפתחי תוכנה בישראל.