מי יפליל את נילי פריאל?

היועץ המשפטי טוען שאין די ראיות כדי להעמידה לדין? הבה נבדוק זאת שוב

תודה רבה לנילי פריאל, רעיית שר הביטחון אהוד ברק. השבוע היא הודיעה קבל עם ועדה כי היא מוכנה לשלם קנס על העסקת עובדת זרה בביתה כדי לסגור את הסיפור.

באמת תודה רבה. בלי להתכוון הצלחת להסיט את האש לכיוונך ולאפשר לגורמי החקירה והאכיפה בפרשה לנשום קצת לרווחה. הם הרי היו אמורים, ואיכשהו לא הצליחו, למצוא ראיות בתיק הכי סגור והכי מבוסס ראייתית שיש.

מההודעה על סגירת התיק עלה כי אין תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, והבוקר (ה') היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חזר על ההודעה ולפיה לא די לו בהודאה, והוא אינו יכול לקבל את הצעתה לתשלום קנס מינהלי, שכן החקירה נגד אשת שר הביטחון היא פלילית.

האמנם אין לנו די ראיות להעמדת גברת פריאל-ברק לדין פלילי?

בוא נראה מה יש לנו: קודם כל, יש לנו הודאה. כבר בדצמבר 2009 הודתה פריאל בהעסקת העובדת הזרה ללא היתר. השבוע היא הודתה בכך שוב. אז נכון שההודאה כשלעצמה אינה יכולה לשמש ראיה בלעדית להרשעה, אבל האם באמת חסרות כאן ראיות תומכות?

העובדת הזרה הרי נבדקה על-ידי מאבטחיו של ברק טרם העסקתה ונכנסה לביתו פעם אחר פעם תחת עיניהם הבוחנות. מה הבעיה להביא אותם לעדות? אה, שכחנו, השב"כ החליט כי הוא אינו מעוניין שהם יעידו. האם זה תקין, או לכל הפחות חוקי? זו כבר שאלה אחרת.

ומה עם צילומים של אותה עובדת במערכות האבטחה המשוכללות בביתו של ברק במגדלי אקירוב - בחניון, בכניסה לבניין ולדירה? גם זה נעלם כמו העובדת המתאדה?

אם נשאיר את כל אלה בצד ונמשיך במשחק המחבואים עם דיאנה, וירג'ניה או איך שלא קוראים לה, עדיין יש בתיק הזה ראיות שמתעופפות לכל עבר - למשל ההקלטה של העובדת הזרה שרק השבוע התראיינה אצל כרמלה מנשה, והודתה כי עבדה בבית השר משך כשנה. אפילו לא דרושה פה הסגרת העובדת על-ידי מנשה אלא רק עדות שאכן ראיינה את האדם הנכון.

ויש עוד נקודה למחשבה: איך זה ששר הביטחון שלנו, שראה את העובדת הזרה פעם אחר פעם בביתו ואף ביקש ממנה קפה עם ויסקי, בצורה ג'נטלמנית, נמצא נקי מכל רבב ואף לא זומן לחקירה? מה הוא חשב בדיוק, שהיא ישראלית בעלת חזות אוריינטלית?

נדמה כי לתיק הזה כמו לשר הביטחון שלנו יש תכונות של מחבת טפלון משובח - שום ראיה לא נדבקת אליו. עם מה זה משאיר אותנו? עם הליך פלילי שיש בו הודאה ולפחות 4 ראיות פוטנציאליות שיתמכו בה, ראש מפלגת פועלים שמעסיק עובדת זרה, אישה נאמנה שמסיטה ממנו את האש, עובדת זרה ששוב נעלמה - ואפס נאשמים.