רוביני: להגדיל את המיסים לעשירים - או שיורגש מיתון בשווקים

אמר בראיון ל-CNBC: "הצמיחה בארה"ב תיעצר במחצית השנייה" ■ "במקרה הטוב יהיה בכלכלה הגלובלית תרחיש 'U', ומספר מדינות יגלשו שוב למיתון"

"הצמיחה בארה"ב תיעצר במחצית השנייה של השנה - היא תעמוד על 0 ברבעון השלישי וגם אם בסופו של דבר תירשם צמיחה זה לא יהיה מיתון באופן רשמי, אבל זה בהחלט ירגיש כך בשווקים", כך אומר נוריאל רוביני, שזכה לכינוי נביא הזעם. רוביני, נזכיר, היה בין הבודדים שחזו את המשבר הפיננסי האחרון.

רוביני חזר בראיון ל-CNBC על תחזיתו לסיכוי של 40% לתחתית כפולה בארה"ב, ומייחס זאת בין השאר לנתוני הייצור והתעסוקה הגרועים לדבריו. רוביני אומר כי שוק העבודה בארה"ב צריך להוסיף בכל חודש ב-3 השנים הקרובות כ-300-450 אלף משרות, וזאת רק כדי לחזור למספרים של לפני המשבר.

רוביני ממליץ לממשל האמריקני להקל במסים בארה"ב ובעיקר בתשלומי מס ההכנסה, וכדי לבצע זאת מבלי להגדיל את הגירעון של ארה"ב ולשמור על רמת ההכנסות ממסים, הוא מציע להגדיל את המיסוי על העשירים.

בהזדמנות אחרת, במהלך ביקור בטורקיה בימים האחרונים, רוביני אמר כי מספר נתוני מאקרו טובים שהיו במחצית הראשונה של השנה בקרב מספר מדינות מפותחות, לא יחזרו במחצית השנייה, מה שיוביל לעצירת הצמיחה גם בכלכלה הגלובלית. לדבריו, במקרה הטוב יהיה בכלכלות תרחיש "U", ומספר מדינות אף יגלשו שוב למיתון ויירשם בהן תרחיש "W".