סוגרים אוקטובר רגוע?

ת"א אישר את המשך מגמת העלייה לטווח הארוך, אך התנודתיות עשויה להימשך

ביום חמישי התייחסתי לסימני אזהרה שמעלים האינדיקטורים של תל אביב 25 אבל זו הייתה אזהרת שווא. מגמת העליה ארוכת הטווח שהייתה תקפה גם ביום חמישי, למרות סימני האזהרה, תקפה גם עם פתיחת שבוע המסחר.

לאור כך, ניתן רק לחזור על שתי הנקודות העיקריות: תמיכה ב-1,238, התנגדות ב-1,350. לטווח הקצר יש רמות תמיכה ב-1,247 וב-1,259 וסביר שתל אביב 25 לא יאתגר אותן וימשיך לעלות. פריצה של רמות אלו כלפי מטה תיחשב סימן אזהרה.

דרך אגב, האינדיקטורים הטכניים התיישרו עם מגמת העליה וכפי שכינתי אותם, הם אכן הסתברו כרשרוש בלב השור.

גם בוול סטריט המשיך המסחר להתנהל ברוח השור, אמנם ללא עליות משמעותיות ממועד העדכון הקודם אבל גם ללא התייחסות לתרחישי האימה שממשיכים לכבוש את הכותרות, תרחישים המדברים על משבר המשכנתאות הבא, על בלימת הצמיחה בסין וכו' וכו'.

סביר להניח שבסך הכל, בתקופה הקרובה נראה תנודתיות בין התמיכה באזור ה-1,155 לבין ההתנגדות באזור ה-1,217-1,226 (S&P 500 ). איזה סוג של תנודתיות קשה לאמר אבל צריך לנסות לא לסבול ממנה ואם כבר, לנצל עליות למכירה וירידות לקניה ובסך הכל, ללטש את התיק לקראת המשך מגמת העליה.

כל עוד ה-S&P500 מעל 1,155 מגמת העליה תקפה ואם יעלה מעל 1,226 היא תוגדר מגמת עליה לטווח הארוך. אם לוח השנה "יעבוד", נובמבר-ינואר אמורים להיות חודשים טובים ו-2011 אמורה להיות שנה טובה כך שמדובר ברוח גבית לעליה. הגנה מתחת ל-1,155 תאפשר לבדוק מה השתבש תוך המצאות באזור נוחות של פוזיציה ניטראלית.

Born to be wild

קוראי הטור קניון המניות קבלו השבוע עוד שעור בתנודתיות נוסח מניות סיניות. מדובר במניה שהסמבול שלה הוא BORN שכבר הגיעה לתשואה בתיק של 200% ויותר וביום חמישי ירדה 25%. מתסכל אם מסתכלים מלמעלה, לא נורא אם מסתכלים מלמטה. במקרים כאלו, יש להמשיך לעקוב מעקב יומי בשביל לראות מה המשמעות של התנודתיות: שחרור קיטור או שינוי מגמה. מהלך מעל 16.5 דולר יחשב סימן חיובי להמשך עליה. התנגדות ב-16-16.5 דולר ו/או ירידה מתחת ל-15.5 דולר ילמדו כי לחץ המוכרים תקף.