גבעות: שמועות על השקעת מוסד פיננסי זר מקפיצות את המניה

מוסדות פיננסיים זרים בד"כ משתתפים במימון תגליות נפט וגז רק לאחר ודאות מלאה שמדובר בתגלית מסחרית, ולאחר הכנת עבודת הערכה כלכלית ותוכנית פיתוח מסודרות

מניית גבעות מזנקת היום (א') בבורסה בעקבות שמועות לא מבוססות על כניסה אפשרית של גוף פיננסי זר להשקעה בשותפות חיפושי הנפט.

לפי השמועות, מוסד פיננסי זר מקיים מגעים עם גבעות להשקעה בחברה, אולם בשלב זה לא ידועים כל פרטים מהותיים כגון מיהו אותו גוף, מהו אופן ההשקעה המדובר (הנפקת יחידות השתתפות לשם גיוס הון, רכישת נתח בשותף הכללי, הלוואה ועוד), על אילו סכומים מדובר וכיוצא בזה.

דובר גבעות ציין כי אכן גופים שונים מתעניינים בהשקעה בגבעות, אך לא מסר כל פרט נוסף והדגיש כי כאשר לחברה יהיה מה לעדכן היא תעשה זאת באמצעות דיווח מסודר לבורסה.

בקופתה של גבעות שוכבים 26.9 מיליון שקל (נכון לסוף הרבעון השני) והיא זקוקה לעשרות מיליוני שקלים לצורך המשך עבודות פיתוח באר הנפט "מגד 5" וקידוחי פיתוח עתידיים (בעלות כוללת של 18.5 מיליון דולר). השותפות פרסמה בשבוע שעבר לו"ז מפורט עד שנת 2012 לעבודות הפיתוח, כולל ביצוע מבחני הפקה במקטעים 7-8 שיחלו בקרוב.

בהנחה שתוצאות מבחני ההפקה יהיו חיוביות, השותפות מתכוונת להתחיל בהפקה מ"מגד 5". כמו כן, היא מתכוונת לבצע קידוחי פיתוח נוספים - אך אלה מותנים בגיוס הון נוסף. עד כה, לאורך השנים, גייסה החברה הון באמצעות הנפקות זכויות, במסגרתם המשקיעים הקיימים התבקשו להזרים הון נוסף מול כל יחידת השתתפות שהם מחזיקים. הנפקת הזכויות האחרונה נערכה באביב, רגע לפני התחלת מבחני ההפקה ב"מגד 5".

יש לציין כי בהודעה משבוע שעבר ציינה גבעות כי בחודש ינואר הקרוב היא תגייס הון באמצעות הנפקה נוספת בהיקף שלא צוין, ולא הוזכר שום מוסד פיננסי זר.

השתתפותם של מוסדות פיננסיים זרים במימון סקטור האנרגיה בישראל אינה ייחודית, אולם היא תמיד מגיעה לאחר הוכחה חד משמעית לתגלית מסחרית ותוכנית פיתוח מפורטת וכלכלית מצד השותפויות המחזיקות בזכויות על התגלית. כך, למשל, בפיתוח מאגר הגז "תמר" משתתף באופן חלקי גם דויטשה בנק הגרמני - אך הוא הסכים לספק מימון רק לאחר שנודע סופית כי מדובר בתגלית מסחרית ולאחר שהשותפות ב"תמר" הכינו עבודה כלכלית ותוכנית פיתוח מסודרות.