TZ10 של פנסוניק - מצלמה מוצלחת עם GPS

פנסוניק, שמוכרת את מוצריה תחת השם Lumix, מתגאה במספר יכולות לשיפור הצילום ■ זהו מוצר מוצלח לצלמים חובבים שרוצים מצלמה לא גדולה שנכנסת לכיס, ושיש לה גם GPS

אחת מיצרניות המצלמות היותר טובות בשוק מצלמות הקומפקטיות היא פנסוניק, שמוכרת את מוצריה תחת השם Lumix, מה שמונע מחלק מהצרכנים להכיר אותה. דגם TZ10 מתגאה במספר יכולות, שיכולות לשפר את הצילום.

GPS: אחת היכולות המעניינות היא ה-GPS הפנימי, המאפשר לקבל על מסך המצלמה את המיקום שלכם. לא מדובר סתם בשם הרחוב או בנקודת ציון, אלא בכיכר, באתר או במקום אחר חשוב בו אתם נמצאים (לא פעיל בישראל). את המיקום שבו צולמה התמונה תוכלו לקבל אחרי זה במחשב באמצעות תוכנת התמונות של גוגל - פיקסה, או בצורה מסודרת יותר (מבחינת מיקומים) בעזרת התוכנה המצורפת למצלמה.

באמצעות ה-GPS אפשר גם ליהנות ממידע חשוב על מיקומכם בזמן הטיול, במקום לפתוח את מדריך הטיולים כדי לדעת את שם המקום שבו אתם נמצאים. חוץ מזה, ה-GPS גם יודע לעדכן את השעה המקומית. הבעיה היא שלפעמים לוקח יותר מדי זמן עד שהוא מוצא את מיקומכם, אפילו כאשר שמים אותו במצב המתנה. ברוב המקרים מדובר בפחות מדקה, אבל כאשר רוצים לצלם תמונה, זה זמן מבוזבז.

פנסוניק TZ10
 פנסוניק TZ10

ממשק: מערכת ההפעלה יחסית נוחה לתפעול, למרות שמצאנו את עצמנו כמה פעמים מסתכלים בחוברת ההוראות כדי להבין מספר יכולות שונות. הממשק עצמו בנוי מארבע קטגוריות של סוגי הגדרות שונות ומצב טיולים. במצב זה אתם מגדירים לכמה ימים אתם נוסעים, והמצלמה תעדכן אתכם לאחר מכן מתי היא צולמה. המצלמה יודעת לזהות מצבי צילום בצורה אוטומטית והיא גם תאפשר לכם לזהות פרצופים כדי לבצע פוקוס יותר ברור עליהם ללא מאמץ.

מפרט: רזולוציה של 12.1 מגה פיקסל, מסך LCD בגודל 3 אינץ', זום אופטי כפול 12 ועדשה של LEICA.

איכות צילום: אם אתם חובבי תמונות בפורמט רחב של 16:9, תהיו חייבים להוריד מהרזולוציה ל-10.5 מגה פיקסל. אנחנו לא הרגשנו שאיכות התמונה נפגעה במעבר הזה וכך יכולנו להציג את התמונות על המסך בסלון ומסך המחשב, מבלי לאבד חלק משמעותי בצדדים של התמונה. למצלמה יש גם מספר מצבי צילום - מידני ועד מצב iA. בסך הכל, במצב יום, כשמסתכלים על התמונות על מסך המצלמה או המחשב, רואים תמונות חדות עם צבעים חיים. כמו כן, מערכת המיקוד כאן עשתה עבודה טובה. הבעיה מתרחשת כאשר מגדילים או מבצעים קצת תקריב ואז מתגלים הרעשים על התמונה.

קשה מאוד לקבל כאן תמונה טובה בצילום בלילה, גם כאשר מתאמצים ומשחקים עם ההגדרות. במקרה הטוב, תקבלו תמונה שהיא טיפה מגורענת ולא מספיק חדה. מצד שני, קשה מאוד למצוא מצלמת פוקט שיודעת להתמודד עם צילומי לילה. מבחינת זמן הפעלה, למצלמה לוקח בערך 2 שניות לעלות וקצת פחות בשביל לבצע את הצילום עצמו.

וידיאו: המצלמה מאפשרת צילום וידיאו באיכות HD ברזולוציה של 720p. איכות הווידיאו היא טובה והיא מספקת בשביל צילום סרטונים קצרים, כשהמצלמה תומכת בזום תוך כדי צילום והקלטת סאונד בסטריאו. לא היינו מוותרים על רכישה של מצלמת וידיאו ייעודית, כי למרות שמדובר ב-HD ובצבעים שנראים טבעי, החדות לא הייתה מושלמת.

סוללה: קשה לסמוך עליה שתעבוד יותר מיום שלם. הסיבה לכך הוא בעיקר ה-GPS שצורך חשמל. כמו כן, בפנסוניק יכריחו אתכם לסחוב מטען גדול כאשר אתם נוסעים לחו"ל, מכיוון שחייבים להוציא את הסוללה כאשר רוצים להטעין.

בשורה התחתונה: מוצר מוצלח לצלמים חובבים שרוצים מצלמה לא גדולה שנכנסת לכיס, שויש לה גם GPS.

מחיר: 1,800 שקל.

ציון: 8.5.