שטייניץ: "בתוך שבועיים נציג צעדים לריסון מחירי הדירות"

שר האוצר לגלי צה"ל: "אנו עובדים על חבילת צעדים ובתוך שבוע-שבועיים נבוא עם חבילה שתטפל בבעיה" ■ על "חוק האברכים": "ההתלהמות כלפי החרדים אינה הוגנת"

משרד האוצר יציג בתוך שבועיים לכל היותר את חבילת הצעדים שהוא מגבש בימים אלה לפיצוץ בועת הנדל"ן. כך אמר היום (ג') שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לגלי צה"ל.

"אנו עובדים עכשיו על חבילת צעדים ובתוך שבוע-שבועיים נבוא עם חבילה שתטפל בבעיה, שהיא מרכזית למדינת ישראל", אמר שטייניץ. "נתייעץ עם משרד השיכון ובנק ישראל ובקרוב נבוא עם חבילת צעדים".

אתמול הכריז בנק ישראל על צעדים מאקרו-יציבותיים (macro-prudential) נוספים שיביאו לייקור המשכנתאות ומכוונים לצינון שוק המשכנתאות. באוצר שוקדים בשבועות האחרונים על חבילת צעדים לריסון מחירי הדירות, שזינקו ב-20% בשנה האחרונה וב-51% מאמצע 2007, אז החל גל העליות הגדול במחירים.

כפי שדווח ב"גלובס" לפני כמעט שבועיים, באוצר שוקלים בין היתר למסות את משקיעי הנדל"ן, שמהווים כמעט 35% מסך רכישות הדירות החדשות. הצעד הנשקל הוא מיסוי רכישת דירה שנייה ומעלה, אולם יש לציין כי באוצר מעדיפים לטפל בבעיה לא באמצעות מיסוי אלא על ידי צעדים שיגדילו את היצע הדירות הקיים.

שטייניץ התייחס היום גם ל"חוק האברכים", שהוכנס לתקציב המדינה אשר עבר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת. החוק ימשיך להעניק לאברכים קצבאות חרף פסיקת בג"ץ נגד החוק. שטייניץ אמר היום כי בפעם הראשונה הממשלה עושה מאמץ אדיר לשלב את החרדים והערבים בשוק העבודה אבל "ההתלהמות כלפי החרדים אינה הוגנת", כדבריו.

"החוק הנוגע לאברכים היה קיים 30 שנה", אמר שר האוצר. "הכנסנו בתקציב סעיף שאומר כי אבטחת ההכנסה לאברכים תעבור רק אם יועבר חוק שיתאים לרוח בג"ץ".

בנושא תוספות השכר לעובדים במגזר הציבורי אמר שטייניץ, כי "אנחנו רואים את מה שקורה בעולם, אנחנו עדיין באיזור הסכנה של המשבר הגלובלי. למרות האיומים, ההסתדרות ועופר עיני בראשה נהגה באחריות ואני משוכנע שהיא תמשיך לנהוג כך. יש גם הסכמה ביני לבין עיני, שלא לפגוע בעובדים ולנהוג באחריות כלפי המשק. אני מאמין שנגיע בסוף להסכמה שכולם יהיו מרוצים ממנה".