קרן טנא על סף רכישת השליטה בת.א.ג געתון לפי 75 מיליון שקל

השתיים חתמו על מסמך כוונות לרכישת 51% מחברת המכשור הרפואי ■ קודם לכן כשל המו"מ מול ביומדיקס למכירה לפי שווי של 90 מיליון שקל

קרן טנא היא הקרן הפרטית המעוניינת להיכנס כשותפה במפעל המכשור הרפואי ת.א.ג (T.a.g. Medical Pruducts) שבבעלות קיבוץ געתון. ל"גלובס" נודע, כי בין קרן טנא לבין המפעל כבר נחתם מכתב כוונות לכניסתה כשותפה ב-51%, ככל הנראה לפי שווי של כ-75 מיליון שקל. קודם לכן הסתיים ללא הצלחה מו"מ עם החברה הבורסאית ביומדיקס, למכירת המפעל כולו לפי שווי של 90 מיליון שקל.

קרן טנא, בשליטת ד"ר אריאל הלפרין, הוקמה בשנת 2004 לשם השקעה בחברות תעשייה בעלות טכנולוגיה מתקדמת - מגזר ה"מיד-טק". בין חברות הפורטפוליו שלה נמצאות החברות הקיבוציות נטפים, כרומגן ואבן קיסר. הקרן מנהלת 200 מיליון דולר.

רוב השקעותיה של טנא עד היום היו בחברות מהמגזר הקיבוצי, בהתאם לרקע של הלפרין אשר ניהל בעבר את מטה הסדר הקיבוצים. שותפים נוספים בקרן הם איל עטייה, דורי בראון ורן בן דור.

מפעל ת.א.ג מפתח רכיבים לכלים אנדוסקופיים לתחום הניתוחים האורתופדיים, בעיקר ברפואת הספורט. למוצריו אישורי FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקני) לשיווק בארה"ב ואישורי CE לשיווק באירופה.

החברה מוכרת בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, עם רווח של מעט פחות מ-10 מיליון שקל בשנה. כל המוצרים פותחו על ידה, והם עונים על הקטגוריה של מיד-טק - מוצרים לשוק קיים, שמציעים מידה מסיימת, מוגבלת, של חדשנות טכנולוגית.

ת.א.ג היא אחת ממספר קטן של חברות מכשור רפואי ישראליות שכבר מייצרת ומשווקת את מוצריה באופן עצמאי. עם זאת, היא לא הקימה מערך שיווק משלה אלא מוכרת את מוצריה דרך מפיצים מסוגים שונים, חלקם שותפים אסטרטגיים כמו למשל חברת Tornier הצרפתית. כמו כן, יש לה הסכמים עם מפיצים המשווקים את מוצריה באופן ספורדי, כשעולה ההזדמנות.

לעיתים, גם פיתוח המוצר ממומן על ידי המפיצים או השותפים על פי הנחיותיהם, כשהיתרון העיקרי של ת.א.ג הוא דווקא בייצור - עוד מאפיין נדיר יחסית בשוק המכשור הרפואי הישראלי.

משתי החברות לא נמסרה תגובה לידיעה.

11
 11