זה לא נגמר: המבקר בודק עוד חריגות שכר בחברת החשמל

"מעריב": בימים אלה חוקר לינדנשטראוס את "שכר העידוד" - בונוס של 25% מהשכר הניתן על מאמץ מיוחד מעבר לעבודה הרגילה

בעוד המדינה מתאמצת לסיים את פרשת החריגות בשכר עובדי חברת החשמל, מתגלה פרשה חדשה של חריגות שעלולה לערער את השקט שנקנה במאמצים רבים ובמחיר גבוה. מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, חוקר בימים אלה פרשה חדשה של תוספות חריגות בשווי מיליוני שקלים, שקיבלו עובדי חברת החשמל ששכרם הוא מהגבוהים בשירות הציבורי, תחת הכותרת "שכר עידוד". כך מדווח "מעריב".

כמעט בכל התעשייה יש הטבה הקרויה שכר עידוד - פרמיה מיוחדת הניתנת לעובדים תמורת מאמץ מיוחד מעבר לעבודה הרגילה. אלא שאצל עובדי חברת החשמל, מדובר בתוספת שכר לשכר היסוד, כמו תוספת ביגוד או שעות נוספות, בשיעור ממוצע של 25% מהשכר הניתנת לכל עובדי החברה, כשהפרמיה עולה במקרים של פרויקטים מיוחדים.

נודע כי בין היתר בודק מבקר המדינה אם קיים קשר בין שעות העבודה והיקפן לבין שכר העידוד, שכאמור, נועד "לעודד" את העובד לבצע עבודה מעבר לשעות העבודה, או לעבוד במאמץ מיוחד מעבר לעבודה היומית הרגילה שלו.

גם הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, התייחס בעבר לנושא שכר העידוד אך לא זכה לטיפול במסגרת ההסכמים על החריגות בשכר. עם זאת, אמר לוין לוועד עובדי חברת החשמל כי הוא לא מתכוון לוותר על טיפול בעניין זה, וכי הנושא יטופל באופן נפרד.

גורמים המקורבים לחברת החשמל מסבירים כי נושא שכר העידוד הוא נושא מורכב, משום שהוא מעוגן בהסכמים הקיבוציים של עובדי החברה עם הנהלתה כבר עשרות שנים. עם זאת הם מוסיפים כי בשנה האחרונה חלה רגיעה מסוימת ביחסי העבודה בחברת החשמל, זאת לאחר שהמדינה והחברה סיכמו על הפסקת חריגות השכר והחזרי תשלומי היתר באמצעות קיצוץ בתוספות שכר עתידיות לעובדים.