משחק לפלייסטיישן - הרפתקאה על חורבות ניו יורק

בשורה התחתונה, למרות ש-Enslaved - Odyssey To The West לא זוכה לקידום שיווקי נרחב, הוא הפתיע אותנו לטובה - גם ברמת העלילה וגם ברמת המשחק

קשה למצוא הרבה משחקי הרפתקאות טובים, Enslaved הוא משחק לסוני פלייסטיישן שדווקא הצליח להתבלט לטובה, בעיקר בגלל שלא היו לנו שום ציפיות ממנו. אם השם של הכותר הזה לא מוכר לכם, זה בגלל שמדובר במשחק חדש ולא במשחק המשך, כמו רוב המשחקים שיוצאים היום לחנויות ומתעסקים בעיקר בספורט או בז'אנר היריות מגוף ראשון.

העלילה של המשחק מתרחשת יותר ממאה שנה אחרי שארה"ב סבלה ממלחמה קשה. אתם תשחקו את מונקי - מעיין דמות מלאה שרירים שמזכירה קצת קוף (ומכאן גם השם שלה). בכמה דקות הראשונות של המשחק אתם משתחררים מתא מאסר בתוך חללית שעומדת להתרסק בניו יורק. על התאונה הזו אחראית בחורה בשם טריפ שמנסה לחזור לכפר שלה. מכיוון שהיא יודעת, שאין לה סיכוי לעשות את זה ללא עזרה, היא שמה למונקי על הראש קסדה, שגורמת לו להיות העבד שלה. אם מונקי יחליט להתנגד הוא ימות ואם הוא ינסה להרוג אותה, הוא גם ימות. נשמע כמו התחלה של קשר רומנטי? לא בטוח, אבל הדמויות לומדות לאוהב אחד את השנייה.

המטרה במשחק נראית פשוטה בהתחלה, לקחת את טריפ ליעדה, כאשר גם ההמשך לא קשה מדי. אתם צריכים להלחם ברובוטים עתידניים, לבצע הרבה קפיצות ולהבין בעיקר לאן רוצים ללכת. אחד הדברים המעצבנים כאן, שלמרות שמדובר במשחק עם הרבה קפיצות, אתם לא תוכלו לקפוץ למקומות שמהם הדמות שלכם יכולה למות. מה שהופך את המשחק הזה לקצת יותר קל ממה שהוא היה מסוגל להיות.

הקרבות עצמם לא יותר מדי קשים, אבל אתם תצטרכו לפתח מיומנות התחמקות מהירות עם הדמות שלכם בחלק מהמקרים. מעבר לזה, הנשק שלכם הוא מעיין מקל גדול ומתוחכם, שתוכלו להכות בו. אין פה יותר מדי קומבינציות כפתורים שצריך לזכור, מה שמעודד לפחות מבחינת עקומת הלמידה של הכותר הזה.

מבחינת גרפיקה, המשחק לפחות בחלקו מתרחש על חורבות ארה"ב שהפכה ליער גדול, עמוס הריסות וכבישים שהתמוטטו. הגרפיקה נראית כאן מצוין ובדקות הראשונות של המשחק, אתם תוכלו לראות את ניו יורק הדמיונית בטיסת התרסקות מהשמיים.

מחיר: 275 שקל לפלייסטיישן 3.

בשורה התחתונה, למרות שמדובר בכותר עם שם לא מוכר שלא זוכה לקידום שיווקי נרחב, הוא הפתיע אותנו לטובה, גם ברמת העלילה וגם ברמת המשחקיות.

ציון: 8.

סוני פלייסטיישן
 סוני פלייסטיישן