השווקים באירופה קיבלו אנרגיה מ-Shell: עליות קלות בסיום

בבריטניה נפלו מחירי הבתים לשפל של 8 חודשים ■ ביפן נותרה הריבית ללא שינוי והבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה והודיע על רכישות אג"ח בהיקף של כ-18 מיליארד דולר ■ מכירות הגז הטבעי הנוזלי של רויאל דאטץ' של זינקו 22%

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום (ה') , וגם נסגר, בעליות שערים, אותן הובילו המדווחות הטריות, יצרנית הנפט של ויצרנית התרופות סאנופי אבנטיס. גם פרסום נתון מאקרו חיובי בארה"ב ודו"חות טובים של חברות אמריקניות תמכו במגמה.

בבריטניה פורסם מדד מחירי הבתים שהצביע על ירידה של 0.7% בספטמבר לעומת צפי לירידה מתונה יותר במחירים בשיעור של 0.3%, ולעומת עלייה של 0.1% בחודש הקודם. כאשר המחיר החציוני של בית בבריטניה עמד בספטמבר על 164,381 ליש"ט (שהם כ-259 אלף דולר), מדובר ברמה הנמוכה ביותר מזה 8 חודשים.

קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 רווח תפעולי מרשים של 612 מיליון אירו, לעומת רווח תפעולי של 226 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד - שיעור הגידול ברווח התפעולי זינק ב-170%. ברבעון השלישי של 2010 הרווח התפעולי של הקבוצה, המונה את חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריאן אירליינס, סוויס ו-BMI הבריטית, הסתכם ב-783 מיליון אירו, לעומת 198 מיליון אירו ברבעון המקביל ב-2009.

יצרנית הנפט הגדולה באירופה, רויאל דאטץ' של פרסמה דו"חות שעלו על התחזיות של האנליסטים בשוק זה הרבעון השלישי ברציפות, כשדיווחה על עלייה של 22% במכירות הגז הטבעי הנוזלי. בניטרול הוצאות חד פעמיות והשינוי במלאים דיווחה של על רווחים של 4.9 מיליארד דולר לעומת צפי לרווח של 4.3 מיליארד דולר.

בבורסות אסיה נרשמה היום (ה') מסחר במגמה מעורבת על רקע נעילה במגמה מעורבת אמש בוול סטריט. ביפן הודיע הבנק המרכזי כי יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1% וחתך את תחזית הצמיחה עד מרץ 2011. בעקבות זאת הודיע הבנק המרכזי היפני על צעדים להקלה כמותית באמצעות רכישת אג"ח ממשלתיות בהיקף של כ-18 מיליארד דולר. הניקיי סגר בירידות שערים קלות.

המדד המוביל באוסטרליה רשם עלייה של כ-1% כאשר מדד בנקים באוסטרליה דוחף את הבורסה לעלייה על רקע פרסום דו"ח רבעוני מצויין של בנק ANZ .

כאמור, וול סטריט שחתמה את המסחר במגמה מעורבת שלחה את בורסות אסיה היום להיסחר באותה מגמה. "נראה כי וול סטריט שהתאוששה אמש לקראת סיום המסחר ועברה לעליות קלות אחרי יום מסחר שלילי ברובו, עודדה את המשקיעים באסיה", אמר יועץ פיננסי בקרן השקעה פרטית.

המדד המוביל ביפן, הנייקי, נסחר היום במגמה שלילית גם על רקע הירידה אמש במסחר בסחורות ובנפט."נראה כי תיאבון המשקיעים לנכסים בעלי סיכון גבוה יורד כפי שמשתקף מהמסחר בשוק הסחורות", העריך כלכלן בכיר ביפן.

Hynix, יצרנית השבבים השניה בגודלה בעולם, מרכזת עניין היום ומגיבה בעליות על רקע פרסום תוצאות כספיות מצויינות לרבעון השלישי 2010.

עוד רשמו עליות ענקיות האלקטרוניקה סמסונג ו-LG Electronics Inc.

לעומת זאת רשמו ירידות מניות יצרניות הרכב, יונדאי וקאיה מוטורס בעקבות דיווח על תוצאות כספיות.