איש תלוי מול תמיכה

המדדים המובילים רשמו רמות שיא ולכן סביר להניח כי התנודתיות תמשך

על הגרף של ת"א- 25 נוצרה ביום שני תבנית חד יומית של איש תלוי וזו סימנה את תחילתו של התיקון כלפי מטה. איש תלוי היא תבנית משיטת הנרות היפנית שכשמה כן היא, נראית כמו איש התלוי גבוה. כאשר זו מופיעה אחרי מהלך עליה משמעותי צפוי תיקון למטה וכך אכן קרה.

התמיכה ב-1,238 קבלה חיזוק על סמך נתוני מסחר אחרונים אלו. זאת מכיוון שאחרי שנקבע השיא וניתן היה לקבוע יעדי תיקון מבוססי יחסי פיבונאצ'י, נמצא שהתיקון המכסימאלי של 61.8% מתלכד אל תוך 1,238. המשמעות היא שמצד אחד הסיכוי לתמיכה מעל 1,238 עלה ומצד שני מהלך מתחת ל-1,238 יחשב סימן דובי במיוחד. הגדרת המגמה של תל אביב 25 נשארת מגמת עליה כאשר מעל 1,238 תיבחן תמיכה ב-1,246.

בוול סטריט נמשכת התנודתיות ובהתחשב בעובדה שאנחנו בחודש אוקטובר מדובר במסחר שורי למדי. על פי האינדיקטורים הטכניים של ה-S&P 500 , סביר שהתנודתיות עוד תימשך שכן הם נמצאים במצב קלאסי של הצבעה על סיכוי לירידה מרמת שיא.

מדד הנאסד"ק ממשיך להתחזק בהשוואה ל-S&P500 כאשר מדד הנאסד"ק 100 חזק יותר מהנאסד"ק הכללי כך שאת תיק ההשקעות רצוי להטות לכיוון השניים האחרונים. חובת המשיכה כלפי מעלה היא על מדד הנאסד"ק ובתור התחלה עליו להיתמך מעל 2,500. מעניין לראות שבעוד הנאסד"ק פרץ אתמול את ההתנגדות היומית ב-2,500, פריצה קלה אומנם, ה-S&P500 הצליח רק להסתובב בתחתית אזור המסחר היומי. היום תיבחן תמיכה לנאסד"ק באזור ה-2,500-2,495.

עינוי סיני

בעוד השוק האמריקאי מדשדש ובסך הכל מאפשר להרוויח כמה גרושים ממניות עולות, המניות הסיניות לוחצות למטה. למשל CSR שבקניון שירדה בתגובה לדו"ח, ACH שנלחצת למטה ו-BORN שהתחילה להתנדנד. יש גם אחרות שמפתיעות בריצה למעלה כך שבפועל התמונה סבירה אבל די מטרידה. אני סבור שאם לא השתנה משהו ביחס לחברה ובהנחה שנשארנו עם החברות הטובות, צריך לגלות עקביות ולנצל ירידות לקניה. למשל, מחר אפשר לבחון את ACH מעל 23.2 דולר.